«Με διαλύει αυτό το πράγμα»: Ο Αιμίλιος Χειλάκης μίλησε όπως κανένας άλλος για την τοξική TV

Κατερίνα Μπούσιου
«Με διαλύει αυτό το πράγμα»: Ο Αιμίλιος Χειλάκης μίλησε όπως κανένας άλλος για την τοξική TV

«Δεν μπορεί να γίνονται τέτοιες εκπομπές. Η είδηση έχει αποκτήσει μία χυδαιότητα, την οποία δεν μπορούμε να τη διαχειριστούμε πραγματικά» είπε ο Αιμίλιος Χειλάκης ο οποίος ανέλυσε με τρόπο που μας βρίσκει όλους σύμφωνους, το λεγόμενο, infotainment.  

Ο Αιμίλιος Χειλάκης, δεν είναι μόνο ένας ταλαντούχος ηθοποιός και ικανότατος σκηνοθέτης, αλλά και ένας άνθρωπος με δομημένη σκέψη, για αυτό και οι πρόσφατες δηλώσεις του για τη ζοφερή τηλεοπτική πραγματικότητα, δεν πρέπει να σου περάσουν απαρατήρητες.

Θα αναγνωρίσεις στα λεγόμενά του και δικές σου σκέψεις και προβληματισμούς, για όσα πια παρακολουθείς από το δέκτη σου, ή on line. Για τον κανόνα που πρέπει πια να διέπει την τηλεοπτική πραγματικότητα. Για τις εκτός ορίων υπερβολές στη δομή αρκετών εκπομπών, του λεγόμενου infotainment. Όπου η σοβαροφάνεια για μία είδηση που αφορά ακόμη και σε ένα έγκλημα, συνδέεται τηλεοπτικά με τη διαφήμιση για ένα προϊόν.

https://www.instagram.com/p/DAsgM48IQpD/

Κάποιος έπρεπε να τα πει και ευτυχώς που ήταν ο Αιμίλιος Χειλάκης

Δεν είναι από εκείνους που σου κουνούν το δάχτυλο ο Αιμίλιος Χειλάκης. Είναι από εκείνους που παρατηρούν τα φαινόμενα, παίρνουν θέση και προτείνουν λύσεις.

Η κουβέντα στο ΝΜ Βραδιάτικα ξεκίνησε για αυτό τη θεματολογία, κυρίως των infotainment πολυθεματικών εκπομπών, που ωστόσο δεν έχουν καμία σχέση με τις αντίστοιχες του εξωτερικού. Γιατί άλλο η ενημέρωση και ο συνδυασμός της με την ψυχαγωγία και άλλο η υπερβολή προβολής για ένα θέμα που «πουλάει».

Ο Αιμίλιος Χειλάκης λέει πως μετά από 18 χρόνια η Αθηνά Μαξίμου παραμένει ο πιο αυστηρός κριτής του

Δεν αναφερόταν στις εξειδικευμένες εκπομπές, αλλά σε αυτό το mix της θεματολογίας που έχει γίνει πια στην ελληνική τηλεόραση, ένας αχταρμάς. Το έγκλημα που πουλάει, ένας καλεσμένος και μετά ο χορηγός με το προϊόν στην ίδια ενότητα.

Σαν μία κακιάς μορφής μυθοπλασία όπως είπε: «Έχει χαρακτήρα τηλεοπτικού δράματος. Δηλαδή, έχει αρχή, μέση, τέλος ανατροπή. Νομίζω πια, πως η είδηση ως είδηση, έχει αποκτήσει πια μία χυδαιότητα, την οποία δεν μπορούμε να διαχειριστούμε. Δεν μπορεί να γίνονται τέτοιες εκπομπές που ασχολούνται διαρκώς με ένα θέμα, με μία μάνα που μπορεί να σκότωσε παιδιά και μετά ξαφνικά "α, έχουμε και ένα δώρο αυτή την εβδομάδα". Με διαλύει αυτό το πράγμα, με διαλύει. Να μιλάς για ένα πάρα πολύ σοβαρό θέμα, αλλά να κάνουμε και τη διαφήμισή μας».

Και μίλησε φυσικά για το μόνιμο πρόβλημα της αναφορικότητας: «Αν είχε κανόνα η ελληνική τηλεόραση, θα ήμασταν πάρα πολύ ευτυχισμένοι. Δεν έχει όμως κανέναν κανόνα. Βλέπουμε σε μία εκπομπή, πως μαλώνει ο παρουσιαστής, με τον παρουσιαστή της άλλης εκπομπής. Δηλαδή θα σχολιάσω εγώ εσένα και εσύ εμένα.

Για αυτό μετά ξαφνικά, η είδηση "κάποιος μπορεί να έχει σκοτώσει ένα παιδί, έχει ενδιαφέρον. Γιατί σταματά εκείνη τη στιγμή, η τηλεόραση, να ασχολείται με την τηλεόραση. Αντί να αρχίσουμε να προβάλλουμε πράγματα που είναι άξια. Πρέπει να δημιουργήσουμε εκπομπές, που να διαφωνούμε. Αλλά όχι συγκρουσιακά».

Ο ηθοποιός δεν ήθελε να προσωποποιήσει τα φαινόμενα από ευγένεια, αλλά όλοι μας καταλάβαμε ποιους και ποιες εννοούσε.

Είναι πρόσφατο το παράδειγμα της υπόθεσης της Αμαλιάδας. Από τη στιγμή που «πούλησε» στην εκπομπή της Αγγελικής Νικολούλη και έκανε νούμερα τηλεθέασης (εδώ όμως μιλάμε για μία εξειδικευμένη εκπομπή που ασχολείται μόνο με το αστυνομικό ρεπορτάζ), ασχολήθηκαν συλλήβδην και όλα τα πρωινά προγράμματα.

Έγιναν όλοι δικαστές, εισαγγελείς, αστυνομικοί επιθεωρητές, (της συμφοράς), μέχρι να περάσουν τα λεπτά, για να πάνε στον χορηγό. Γιατί - ας πούμε αλήθειες όσο σκληρές και αν είναι - για αυτό τον χορηγό ενδιαφέρονται οι περισσότερες παρουσιάστριες.

Γιατί αυτή η καλή τους παρουσία στο διαφημιστικό κομμάτι, τους εξασφαλίζει και μία δυναμική στο Instagram για να κερδίσουν και άλλα «εμπορικά» που αυτή τη φορά δεν τα καρπώνεται το κανάλι για να πληρώσει τους εργαζόμενους του, αλλά οι ίδιες.

Και όμως, όσο και αν σου φανεί παράξενο αυτό που θα σου πω, μιλάμε πια για ένα τέλος εποχής. Δεν είναι μακριά η εποχή που η τηλεόραση θα αλλάξει ολοκληρωτικά και ακόμη και αυτοί οι παρουσιαστές θα γίνουν μία θλιβερή μειονότητα.

DPG Network