Πώς να παραιτηθείς από μια δουλειά με επαγγελματικό τρόπο

Πώς να παραιτηθείς από μια δουλειά με επαγγελματικό τρόπο

Μια γυναίκα φεύγει, μια σωστή κυρία. 

Είτε φεύγεις από τη δουλειά σου επειδή αποδέχθηκες μια ευκαιρία σε άλλον εργοδότη, είτε αλλάζεις τόπο κατοικίαςείτε για κάποιον άλλο λόγο, το να αποφασίσεις πώς να παραιτηθείς από τη δουλειά σου και πώς να επικοινωνήσειςαυτά τα νέα, μπορεί να είναι πρόκληση. Η γνώση του πώς να παραιτηθείς από τη δουλειά σου με επαγγελματικό τρόπο θα σε βοηθήσει να διατηρήσεις μια θετική εργασιακή σχέση με τον εργοδότη σου.

Και τώρα παραίτηση: Πώς το ανακοινώνεις χωρίς να διαταράξεις τις σχέσεις με ανώτερους & συναδέλφους;

1. Ξεκίνα αποφασίζοντας αν είναι η κατάλληλη στιγμή

Η προσεκτική εξέταση του γιατί, πότε και πώς θα πρέπει να εγκαταλείψεις τη δουλειά σου μπορεί να διασφαλίσει ότι θα πάρεις την καλύτερη δυνατή απόφαση, θα βρεις νέες ευκαιρίες και θα αποχωρήσεις με αξιοπρέπεια από τον τρέχοντα ρόλο σου. Ακόμη και αν αισθάνεσαιαπογοητευμένη, αφιέρωσε χρόνο για να εξετάσεις προσεκτικά τα υπέρ και τα κατά της αποχώρησης από τη θέση εργασίας σου. Αν αισθάνεσαι ανικανοποίητη από τις ευθύνες ή καταβεβλημένη από τον φόρτο εργασίας, σκέψου να το συζητήσεις με τον άμεσο προϊστάμενό σου για να διαπιστώσεις αν μπορεί να σε βοηθήσει να απαλλαχθείς απότο συγκεκριμένο πρόβλημα.

Εάν αναζητάς ενεργά μια άλλη ευκαιρία, ίσως είναι καλύτερο να περιμένεις μέχρι να αποδεχτείς επίσημα μια άλλη προσφορά εργασίας πριν παραιτηθείς από την τρέχουσα θέση, ώστε να αποτρέψεις ένα κενό στην απασχόληση. Μόλις αποφασίσεις ότι είσαι έτοιμη να παραιτηθείς, φρόντισε να διατηρήσεις τη συζήτηση ευγενική και επαγγελματική. Οι εργοδότες αναγνωρίζουν ότι μερικές φορές οι εργαζόμενοι θέλουν να ακολουθήσουν νέα εγχειρήματα και, ενεργώντας επαγγελματικά, μπορείς να παραμείνεις σε καλές σχέσεις και να διατηρήσεις μια σχέση που μπορεί να οδηγήσει σε μελλοντικές ευκαιρίες.

Μήπως έχεις πάθει rust out στη δουλειά; Τα σημάδια ότι ήρθε η ώρα να αναλάβεις δράση

2. Δώσε προειδοποίηση τουλάχιστον ο δύο εβδομάδων

Η προειδοποίηση δύο εβδομάδων είναι το τυπικό χρονικό διάστημα που πρέπει να δίνει ένας υπάλληλος στον εργοδότη πριν φύγει. Ωστόσο, αν έχει υπογράψει σύμβαση εργασίας, πρέπει να βεβαιωθεί ότι τηρεί τυχόν κανόνες σχετικά με τη διάρκεια της προειδοποίησης. Ανάλογα με τη διαθεσιμότητά σου, μπορεί να είσαι πρόθυμη να παραμείνεις περισσότερο από την τυπική περίοδο των δύο εβδομάδων, ιδίως αν η νέα σου εργασία δεν ξεκινά άμεσα ή αν μεταβαίνεις σε αυτοαπασχόληση. Ανεξάρτητα από τη διάρκεια της προειδοποίησης που θα δώσεις, φρόντισε να ενημερώσεις τον εργοδότη σου το συντομότερο δυνατό και να συμπεριλάβειςτις πληροφορίες αυτές στην επιστολή παραίτησής σου.

34C3F39C-1FD7-4834-A45C-5ED15D82645A.jpeg


3. Γράψε επιστολή παραίτησης

Γράψε μια σύντομη επιστολή παραίτησης που να εξηγεί την απόφασή σου. Όταν αρχίσεις να γράφεις την επιστολή, καθόρισε το κατάλληλο πρόσωπο στο οποίο θα δώσεις την παραίτηση, όπως ο διευθυντής ανθρώπινου δυναμικού ή ο άμεσος προϊστάμενός σου. Ορισμένα στοιχεία που μπορείς να συμπεριλάβεις στην επιστολή είναι τα εξής:

• Μια δήλωση ότι παραιτείσαι

• Την ημερομηνία κατά την οποία η παραίτησή σου τίθεται σε ισχύ

• Τον λόγο για τον οποίο αποχωρείς

• Έκφραση ευγνωμοσύνης

• Την υπογραφή σου

4. Δώσε ανατροφοδότηση σχετικά με τον λόγο για τον οποίο φεύγεις

Παρόλο που δεν είσαι υποχρεωμένη να μοιραστείς τον λόγο για τον οποίο φεύγεις από μια θέση εργασίας, μπορεί να είναι χρήσιμο για τον προϊστάμενό σου και το υπόλοιπο ηγετικό προσωπικό να το καταλάβουν. Ο καλύτερος τρόπος για να το κάνεις αυτό είναι μέσω μιας συζήτησης με τον διευθυντή ανθρώπινου δυναμικού. Σε ορισμένες περιπτώσεις, ένας εκπρόσωπος του ανθρώπινου δυναμικού (HR) μπορεί να προγραμματίσει μια συνέντευξη εξόδου για να σε ρωτήσει σχετικά με την εμπειρία σου στην εταιρεία και τους λόγους που σε ώθησαν στην απόφαση να παραιτηθείς, καθώς και σχόλια σχετικά με τις πολιτικές, την κουλτούρα και τα οφέλη της εταιρείας.

Προετοιμάσου εκ των προτέρων για το τι θέλεις να πεις σε αυτή τη συνάντηση, ώστε να μπορείς να κάνεις εποικοδομητικά σχόλια. Ο στόχος είναι να διατηρήσετε μεταξύ σας θετικές σχέσεις με τους πρώην εργοδότες, οπότε είναι σημαντικό να είστε αμφότεροι ειλικρινείς αλλά και επαγγελματίες. Ακόμη και αν η ομάδα ανθρώπινου δυναμικού δεν προγραμματίσει συνέντευξη εξόδου, μπορείς να επικοινωνήσεις μια συζήτηση με ένα μέλος της ομάδας για να συζητήσεις τυχόν σχόλια που έχεις και τους λόγους που σεοδήγησαν στην αποχώρηση. Εάν η επιλογή να φύγειςπροέρχεται από ανησυχίες με συγκεκριμένο προσωπικό, το τμήμα ανθρώπινου δυναμικού μπορεί να εργαστεί για την αντιμετώπιση του ζητήματος.

5. Προγραμμάτισε μια συνάντηση με έναν εκπρόσωπο του ανθρώπινου δυναμικού ή τον προϊστάμενο

Αντί να στείλεις την παραίτησή σου με email στο αφεντικό σου ή να τον αφήσεις να μάθει για την αποχώρησή σου από το τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού, μπορείς να προγραμματίσεις μια κατ' ιδίαν συνάντηση. Ανάλογα με τη σχέση σου με τον προϊστάμενό σου, αυτή θα μπορούσε να είναι μια εξαιρετική ευκαιρία να τον ευχαριστήσεις για τις ευκαιρίες που σου παρείχε και να συνεργαστείτε σε ένα σχέδιο για την ολοκλήρωση των τελευταίων αρμοδιοτήτωνπριν φύγεις. Παρόλο που ο προγραμματισμός μιας συνάντησης πρόσωπο με πρόσωπο είναι καλή εθιμοτυπία, συνήθως δεν αποτελεί απαίτηση.

6. Ολοκλήρωση και μετάβαση στην εργασία

Αφού ενημερώσεις τον εργοδότη σου για την παραίτησή σου, πιθανότατα σου απομένουν δύο εβδομάδες στον ρόλο σουπριν αποχωρήσεις επίσημα. Κατά τη διάρκεια αυτού του χρόνου, ολοκλήρωσε τις εκκρεμότητές σου και συνεργάσου με τον προϊστάμενό σου για να καθορίσετε ποιος πρέπει να αναλάβει τυχόν εργασίες που δεν θα μπορέσεις να ολοκληρώσεις. Εξήγησε τις καθημερινές σου αρμοδιότητες, πού έχεις αποθηκεύσει σημαντικά αρχεία και άλλες πληροφορίες ζωτικής σημασίας για τη θέση εργασίας σου. Αυτό βοηθά να διασφαλιστεί ότι όποιος σε αντικαταστήσει θα βιώσει μια ομαλή μετάβαση.

7. Έκφρασε την ευγνωμοσύνη σου για την ευκαιρία που σου δόθηκε

Σε ορισμένες περιπτώσεις, μια δουλειά μπορεί να είναι κάτι περισσότερο για εσένα από μια απλή μέθοδο για να κερδίζειςχρήματα. Ανάλογα με το πόσο καιρό εργάζεσαι κάπου, μπορεί να έχεις αναπτύξει ισχυρούς δεσμούς με τους συναδέλφους και τους ανωτέρους σου, να έχεις αναπτύξει νέες δεξιότητες, να έχεις εξελιχθεί σε μια θέση υψηλού επιπέδου, να έχεις επιδιώξει μεγαλύτερες ευθύνες και να έχειςβελτιωθεί ως εργαζόμενος. Οι εμπειρίες σου από την τρέχουσα εργασία πιθανότατα σε βοήθησε να κερδίσεις τη νέα σου ευκαιρία, οπότε είναι σημαντικό να δείξεις την ευγνωμοσύνη σου.

Αφιέρωσε χρόνο για να ευχαριστήσεις προσωπικά τα αφεντικά και τους συναδέλφους σου, αν συνεργάστηκεςστενά μαζί τους. Αυτό δεν είναι μόνο σωστή εθιμοτυπία, αλλά μπορεί επίσης να σε βοηθήσει να αναπτύξεις το δίκτυό σου. Μπορεί να έχεις μελλοντικές ευκαιρίες να βοηθήσειςπρώην συναδέλφους και εκείνοι να κάνουν το ίδιο για εσένα.