Το ντεμπούτο του νέου Moschino και ο κόσμος του αλγόριθμου μέσα από τα μάτια της εκπληκτικής Prada
Άλλη μία σχεδόν προφητική συλλογή του οίκου Prada που συνεχίζει το πιο relevant story telling.
Ένας χώρος με γκρι τοίχους, καθίσματα καλυμμένα με φιστικί υφάσματα τοποθετούνται σε ένα περίεργο σχήμα μέσα στην αίθουσα, που γέμισε από το exclusive πλήθος της Prada. Eίναι πάντα το πιο πολυσυζητημένο show της Εβδομάδας Μόδας του Μιλάνου. Γιατί; Γιατί η Miuccia Prada και ο Raf Simons είναι από τους ελάχιστους creative directors που συνεχίζουν να έχουν κάτι να πουν, που μιλάνε για το όνειρο με έναν σύγχρονο και απλό τρόπο και οι συλλογές τους αντικατοπτρίζουν πάντα τη φάση της ζωής μας. Προφήτες; Ή απλοί άνθρωποι με ταλέντο στο να αφουγκράζονται την κοινωνία και να δημιουργούν τα δικά τους trends πριν ακόμα σκεφτείς ότι τα χρειάζεσαι; Μάλλον το δεύτερο. Η ίδια η Miucci Prada αποτελεί εξάλλου ένα από τα κορυφαία trends του Tik Tok (#miucciaprada), οπότε ξέρει το αίσθημα αυτό από μέσα.
Jil Sander, Roberto Cavalli, Etro: Οι πιο εντυπωσιακές τάσεις που ξεχωρίσαμε στα χθεσινά shows
Η Miuccia Prada και ο Raf Simons φαίνεται ότι περνάνε πολλή ώρα στο Tik Tok σκρολάροντας, αφήνοντας τον αλγόριθμο να τους διαβάσει όσο καλύτερα γίνεται. Όπως και εμείς άλλωστε. Οπότε γιατί να μην κάνουν μία συλλογή για αυτό ακριβώς το θέμα. «Βρισκόμαστε σε μια εποχή ακραίας πληροφόρησης, βυθισμένοι σε μια συνεχή ροή περιεχομένου», έγραφαν οι σημειώσεις του Infinite Present show, όπως το ονόμασαν. «Η κατανάλωση του άπειρου πανοράματος που προσφέρει το διαδίκτυο καθοδηγείται από αλγόριθμους, πεπερασμένες ακολουθίες εντολών, που περιορίζουν τις αποφάσεις μας μέσω της λογικής σε έναν θεμελιωδώς παράλογο κόσμο,» συνέχισε για να μας αποκαλύψει τον ευρηματικό διάλογο του σχεδιαστικού διδύμου με τη βασική αυτή πλέον αντίθεση της εποχής μας. Την ορισμένη -και προκαθορισμένη σε πολλές περιπτώσεις- λογική του ίντερνετ, απέναντι στο απρόβλεπτο ενός ανθρώπινου νου. Μήπως αυτή δεν είναι τελικά και η συζήτηση γύρω από το AI και το κατά πόσο απειλείται ο άνθρωπος;
«Σήμερα ζούμε σε μια εποχή ατελείωτων πληροφοριών, καθοδηγούμενη από αλγόριθμους, όπου κάθε άτομο βλέπει τη δική του εκδοχή του παρόντος, τη δική του πραγματικότητα», είπε η Miuccia στο τέλος του show. «Θέλαμε να μην κάνουμε κάποια κριτική, αλλά να ασχοληθούμε με αυτή την ιδέα, να ανοίξουμε έναν διάλογο εμπνευσμένο από την πολιτιστική στιγμή του παρόντος». «Σκεφτήκαμε το κάθε άτομο ως έναν υπερήρωα – με τη δική του δύναμη, τη δική του ιστορία», ήρθε να προσθέσει ο Raf Simons, δίνοντας έναν ακόμη βασικό άξονα της συλλογής, « η οποία αντανακλά μια ιδέα μεταμόρφωσης – μέσω της πρακτικής σας, των πράξεών σας ή μέσω των ρούχων που φοράτε. Όλα αυτά μαζί χρησιμοποιούνται για να εκφράσετε ένα μήνυμα, για τη δική σας εξουσία, τη δική σας προσωπική δύναμη και μπορούν τελικά να μεταμορφώσουν τη δική σου αντίληψη για τον εαυτό σου». Γιατί τελικά το τι πιστεύεις εσύ για σένα είναι το μόνο που μετράει, after all.
Πώς μπορεί, όμως, να μεταφραστεί αυτή η υπέροχη σκέψη σε μία συλλογή; Αν είσαι η Prada και έχεις αυτό το εκπληκτικό αρχείο όλα είναι δυνατά. Η συλλογή ήρθε στο catwalk σαν ένα δυναμικό ποτάμι πληροφοριών, όπως ακριβώς και ο αλγόριθμος που μας βομβαρδίζει καθημερινά. Μόνο που εμείς σαν άλλοι super ήρωες καταφέρνουμε να κάνουμε τη δική μας επιλογή, η οποία είναι γεμάτη αντιθέσεις και styles που αντικειμενικά δεν ταιριάζουν μεταξύ τους, γιατί είμαστε μοναδικοί και γεμάτοι ζωή. Ιδιοφυές!
Τι είδαμε λοιπόν στην πραγματικότητα στο catwalk; Φορέματα και φούστες με μεταλλικά στοιχεία, maxi gowns σε pastel κίτρινο, minimal 90s πλεκτά, sparkly φορέματα συνδυασμένα με fluo anoracks, συντηρητικά παλτό με πολύχρωμα καλσόν, micro mini σορτσάκια συνδυασμένα με πλεκτά αλλά και καλσόν/κολάν σε ribbed ποιότητες και έντονα χρώματα. Γενικότερα, οι έντονες αποχρώσεις έπαιξαν και πάλι δυναμικά στην παλέτα της Prada και μας θύμισαν το εξαιρετικό color blocking. Τα απόλυτα highlights ήταν φυσικά οι vinyl φούστες με τις μεγάλες «μαύρες τρύπες», που μεταφράστηκαν ως η μαύρη τρύπα του διαδικτύου, αλλά και τα παπούτσια αρχείου που είδαμε ξανά. Τα πολύχρωμα rocket shoes του 2012 και τα platformed, πολύχρωμα brogues είναι και πάλι εδώ, για να δοκιμάσουν τις εντυπώσεις της Gen Z.
Catwalk looks:
Ας φορέσουμε ένα ζευγάρι τεράστια, φουτουριστικά γυαλιά και ας βουτήξουμε για άλλη μια φορά μέσα στον αλγόριθμο, χωρίς να ξεχνάμε όμως ποτέ την κάπα του super ήρωα που κρύβουμε στη ντουλάπα μας. Φοράς κάπα, πετάς!
O νέος Moschino έχει «πλάκα».
Ντεμπούτο για τον Adrian Appiolaza στην πρώτη του εβδομάδα μόδας με τη γυναικεία συλλογή του οίκου Moschino. Και από την πρώτη κιόλας του εμφάνιση στη Menswear Fashion Week είχε δείξει την επιθυμία του να φρεσκάρει την εικόνα του οίκου, που μερά την αποχώρηση του Jeremy Scott θέλει να παρουσιάσει μία νέα αισθητική, βασισμένη πάντα στο παράδοξο.
Το δικό του σημείο αναφοράς αυτή τη φορά ήταν η ιταλική μπουγούδα, ένα στοιχείο που χαρακτηρίζει τους δρόμους μικρών πόλεων αλλά και της Νάπολης, ένα συνεχόμενο λευκό χρώμα που δένει με το μάτι σου καθώς κοιτάς τον ουρανό. Για αυτό και η αίθουσα που γινόταν το show διακοσμήθηκε με απλωμένα ρούχα πάνω σε σχοινιά. Τα πρώτα looks που είδαμε στο catwalk ήταν και αυτά ολόλευκα με μικρές πινελιές από μπλε σε ενδιαφέροντα τυπώματα, που έμοιαζαν σαν να είχαν ξεβάψει από ένα blue denim που μπήκε καταλάθος μαζί τους στο πλυντήριο.
Και αμέσως μετά το μαύρο, το ροζ, το φούξια και το κόκκινο ολοκλήρωσαν τη συλλογή, που είχε και κάποια σουρεαλιστικά στοιχεία με φορέματα και μπλούζες να είναι σαν να έχουν καρφιτσωθεί πάνω στα μοντέλα, δείχνοντάς μας τις ετικέτες τους. Κρόσσια, ρίγες και δέρμα δουλεύτηκαν σε σύνολα με ευρηματικά mix and match styles, ενώ η αλήθεια είναι ότι δεν μας έλειψε καθόλου η logomani του Jeremy Scott.
Tα prints με τα σλόγκαν «THINK» και «GET HAPPY» ήταν αυτά που έδωσαν ένα ακόμη boost σε μία έτσι και αλλιώς αισιόδοξη συλλογή, που βγάζει μια νηφαλιότητα και μία φρεσκάδα. Η αλλαγή φαίνεται να έχει ενδιαφέρον χωρίς να έχουμε φτάσει ακόμα στην ουσία βέβαια. Ο Adrian Appiolaza έχει τώρα την ευκαιρία του.
Από το ένα 1 μέχρι το 10 αυτά είναι τα αγαπημένα μας φθινοπωρινά σύνολα με τζιν