O «larger than life» Comme Des Garcons και ο McQueen που επιστρέφει στις μυθικές μορφές του Lee

Ναταλία Κατσακιώρη
O «larger than life» Comme Des Garcons και ο McQueen που επιστρέφει στις μυθικές μορφές του Lee

Rei Kawakubo και Sean McGirr παρουσίασαν τα δύο πιο dramatic shows του PFW μέχρι στιγμής.

Όσοι τυχεροί παρακολούθησαν εχθές το SS25 show του Comme Des Garcons υπό τη δημιουργική καθοδήγηση της Rei Kawakubo φυσικά, ήρθαν ξαφνικά «αντιμέτωποι» με ένα θέαμα εντελώς avant garde, αλλά όχι με την κλασική έννοια του όρου. Η καλλιτεχνική διευθύντρια του κορυφαίου γαλλικού maison θέλησε να δημιουργήσει μία νοητή φούσκα γύρω από το γυναικείο σώμα, η οποία θα μπορέσει να παγώσει για λίγο την πληροφορία, το χάος της εποχής μας και θα μας βοηθήσει να κάνουμε μια στροφή προς τα μέσα.

PFW SS25: 90s σιλουέτες για τον Mugler και μία future vintage συλλογή από τον Schiaparelli

Comme-Des-Garcons-atm-S25-017.jpg

Και πώς ακριβώς το πέτυχε αυτό; Δημιουργώντας μία larger than life συλλογή με ογκώδη looks, τα οποία αγγίζουν τα όρια της haute couture, και παίζουν με τα βασικά σχήματα της γεωμετρίας, δημιουργώντας ένα περίβλημα σαν φούσκα από ύφασμα, τούλι και μετάξι, για να ντύσει την μαχήτρια της εποχής. Εξάλλου η ίδια η Kawakubo, όπως έχει δηλώσει πολλές φορές, δεν μπορεί να δημιουργήσει μόδα, αν δεν αναφέρεται σε κάποιες δικές της αναφορές, σκέψεις, ιδέες και ανησυχίες. «Μπορεί κάποιοι να μην συμφωνούν,» δήλωσε στη Vogue US, «δεν με πειράζει. Αυτό είναι ελευθερία». Πράγματι αυτό είναι.

Comme-Des-Garcons-S25-024.jpg

O σύζυγος της Rei Kawakubo και Πρόεδρος του οίκου Adrian Joffe έκανε το δικό του σχόλιο πάνω στο concept της SS25 collection του οίκου. «Με την κατάσταση του πλανήτη αυτή τη στιγμή, το μέλλον είναι αβέβαιο. Αν βάλεις αέρα και διαφάνεια σε αυτή τη μίξη των γεγονότων, μπορεί να υπάρξει η δυνατότητα της ελπίδας».

Comme-Des-Garcons-S25-004.jpg
Comme-Des-Garcons-S25-006.jpg

Η Kawakubo οραματίστηκε αυτή την ελπίδα μέσα από ολόλευκα, τεράστια δημιουργήματα με τούλι, ορθογώνιες και τρίγωνες κατασκευές που έκρυβαν εντελώς το κεφάλι, το κύριο αισθητηριακό μας κέντρο, μέσα σε japanese inspired υφάσματα, αλλά και bold fluffy «gowns» με μεγάλους κύκλους να ορίζουν σε διαδοχικά σημεία τη σιλουέτα. Δεν μιλάμε φυσικά για μία συλλογή που μπορεί να αξιολογηθεί και να εκτιμηθεί για τα πατρόν της και τις νέες τάσεις που προτείνει, αλλά καταφέρνει κάθε φορά να μας θυμίζει το μεγαλείο της μόδας και την καλλιτεχνική της υπόσταση.

Catwalk looks:

Τα μυθικά πλάσματα του Lee επιστρέφουν.

Δεύτερη συλλογή του Sean McGirr για τον Alexander McQueen που παρουσιάστηκε στο Παρίσι και μετά το ντεμπούτο του που άφησε ανάμικτα συναισθήματα σε πολλούς, και ενώ η Sarah Burton ανοίγει το νέο της κεφάλαιο στον Givenchy, ο νέος creative director του βρετανικού οίκου κάνει μια μεγάλη βουτιά στο παρελθόν, φέρνοντας στην επιφάνεια μία από τις πρώτες συλλογές του Lee Alexander McQueen πίσω στο 1994, όταν ο Lee ήταν ακόμα ένας πρωτοεμφανιζόμενος σχεδιαστής που πάλευε να εκφράσει τις ιδέες του. Και κάπως έτσι δημιούργησε μία collection βασισμένη στη μυθική μορφή της Banshee.

461553814_555406903637824_2586248783666807562_n.jpg

H Banshee είναι μία γυναίκα που ανήκει στην κέλτικη μυθολογία και εμφανίζεται κάθε φορά για να προειδοποιήσει για έναν θάνατο. Παρά το ζοφερό καθήκον της η ίδια είναι όμορφη, με λευκό πρόσωπο, λευκά ή ασημένια μαλλιά και ασημί φόρεμα και θυμίζει κάτι ανάμεσα σε άγγελο ή δαίμονα του κάτω κόσμου. Οι κραυγές της προμηνύουν το θάνατο εκείνου που θα την ακούσει. Η Fall/Winter 1994 collection του οίκου υπήρξε με έναν τρόπο καθοριστική, γιατί έθεσε ήδη από τόσο νωρίς τις βασικές μεταφυσικές ανησυχίες του Lee αλλά και την αγάπη του για τα σύμβολα αυτά που ενώνουν στο πρόσωπό τους το φως και το σκοτάδι, το αιθέριο και το φριχτό, το άγιο και το ανίερο.

461553599_1049538543482954_8987998055392306073_n.jpg

Κάπως έτσι, λοιπόν, ο Sean McGirr ξεκίνησε το catwalk με λευκούς καπνούς να σκεπάζουν τα άκρα των μοντέλων και να δημιουργούν την ατμόσφαιρα παραμυθιού, ενώ η ίδια η collection χωρίστηκε στην ουσία σε δύο μέρη. Τα πρώτα looks ήταν αφιερωμένα στο signature tailoring του McQueen, το οποίο συμπληρώθηκε με λεπτομέρειες από τούλι, chiffon και οργάντζα, ενώ το δεύτερο part της συλλογής αφιερώθηκε σε φορέματα με τεχνικές ασυμμετρίες, κρόσσια και φτερά που έβγαιναν σαν άλλη αύρα κάτω από σακάκια με αυστηρούς ώμους και στενή μέση.

Catwalk looks:

Loewe & Victoria Beckham: Όσα ξεχωρίσαμε στα shows τους στο PFW

Το look που έκλεισε το show ήταν και το πιο συναρπαστικό. Ένα ασημένιο look με διάφανη βάση, πάνω στην οποία κεντήθηκαν ασημένιες λωρίδες που έλουζαν το σώμα σαν τα ασημένια μαλλιά της Banshee. Και κάπως είδαμε μπροστά μας τα red capret looks by McQueen να ξαναζωντανεύουν.

https://www.instagram.com/reel/DAeoExLsPNW/
DPG Network