Το αμύθητο ποσό-έπαθλο από τον Πρίγκιπα William σε start up που φτιάχνει βρώσιμο packaging
Η ευαισθητοποίηση του Πρίγκιπα William για το περιβάλλον, το Earthshot Prize και οι καινοτομίες της εταιρείας Notpla.
Η βασιλική οικογένεια είναι ιδιαιτέρως ευαισθητοποιημένη απέναντι στο περιβάλλον και από αυτό το «τρυπάκι» δεν ήταν δυνατόν να γλιτώσει ούτε ο Πρίγκιπας William. Ο 40χρονος royal έδειξε, λοιπόν, για ακόμη μια φορά την οικολογική συνείδησή του - προσπαθώντας να παρακινήσει κι άλλον κόσμο προς αυτό το μονοπάτι- δίνοντας 1.2 εκατομμύρια δολάρια σε start up εταιρεία που κατασκευάζει βρώσιμες συσκευασίες από φύκια.
Το χρηματικό αυτό έπαθλο δόθηκε μαζί με το Earthshot Prize που κέρδισε η εταιρεία, ένα βραβείο που απονέμεται ετησίως, από το 2021 έως το 2030, σε 5 νικητές, των οποίων οι λύσεις βοηθούν ουσιαστικά το περιβάλλον. Το βραβείο απονέμεται από το Royal Foundation, με έδρα στο Λονδίνο.
Κι όμως γίνεται! Ερευνητές κατασκεύασαν οικολογικό πλαστικό περιτύλιγμα από ίνες ξύλου
Η βράβευση από τον Πρίγκιπα William και οι προσωπικότητες που βρέθηκαν στα βραβεία Earthshot
Ο Πρίγκιπας William βράβευσε στις 2 Δεκεμβρίου 2022 τη startup εταιρεία Notpla με ένα από τα ετήσια βραβεία Earthshot, για κάθε ένα από τα οποία ο κάθε νικητής λαμβάνει περίπου 1,2 εκατομμύρια δολάρια, με σκοπό να αναπτύξει καινοτομίες που αφορούν τον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής.
Στην εκδήλωση, λοιπόν, που πραγματοποιήθηκε στη Βοστώνη, ο Πρίγκιπας William και η Kate Middleton υποδέχθηκαν μια σειρά από διασημότητες, ανάμεσά τους οι Billie Eilish, Ellie Goulding, Annie Lennox, Rami Malek, Catherine O’Hara, και David Beckham.
Η ιστορία της εταιρείας Notpla
Το 2014, δύο φοιτητές πανεπιστημίου ίδρυσαν τη Notpla στην κουζίνα του σπιτιού τους, στο Λονδίνο. Το πρώτο προϊόν των Rodrigo Garcia Gonzalez και Pierre Paslier ήταν το «Ooho» - μια «βρώσιμη φούσκα» που μπορεί να συγκρατήσει υγρά. Έκτοτε, η εταιρεία εργάζεται σκληρά για τον περιορισμό των πλαστικών απορριμμάτων, ενισχύοντας την παραγωγή συσκευασιών «φυσικά βιοδιασπώμενων και οικιακής κομποστοποίησης».
Το 2019, η εταιρεία συνεργάστηκε με τη Lucozade, μια εταιρεία ενεργειακών ποτών, με σκοπό να αντικαταστήσει τα πλαστικά ποτήρια και μπουκάλια μιας χρήσης με 36.000 κάψουλες «Ooho». Από τότε, η Notpla έχει δημιουργήσει μια αδιάβροχη επικάλυψη για κουτιά, χάρτινες συσκευασίες και ταινίες συσκευασίας, ενώ, πιο πρόσφατα, έφτιαξε βρώσιμο packaging από φύκια.
Ο Paslier δήλωσε σχετικά στο BBC: «Όταν ο Rodrigo και εγώ ξεκινήσαμε τη Notpla πριν από 8 χρόνια, στη φοιτητική μας κουζίνα, δεν φανταζόμασταν ποτέ ότι θα ήμασταν εδώ σήμερα». Και πρόσθεσε: «Κανένας δεν θέλει να ζει σε έναν κόσμο γεμάτο πλαστικά απόβλητα, αλλά δεν είναι πολύ αργά για να δράσουμε. Δεν υπήρξε ποτέ καλύτερος χρόνος να χρησιμοποιήσουμε φυσικές λύσεις ώστε να αντιμετωπίσουμε την πρόκληση του πλαστικού».