Κλειδί για την επιτυχία της γυναίκας η διάθεσή για συνεχή εξέλιξη και η προσήλωση στο στόχο
Στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Γυναίκας, το Queen.gr συνομίλησε με την Αφροδίτη Πίνα, Director of Customer Operations της Novibet
Το ημερολόγιο δείχνει 2024 και βλέπουμε πως γυναίκες βρίσκονται σε ηγετικές θέσεις σε μεγάλες εταιρείες και ομίλους, κάτι που δεν ήταν αυτονόητο πριν μερικά χρόνια. Βέβαια, υπάρχουν ακόμα ζητήματα που μπορούν να είναι ανασταλτικά για την επιτυχία μιας γυναίκας σε ανδροκρατούμενα εργασιακά περιβάλλοντα, όπως οι προκαταλήψεις, τα στερεότυπα και η διαχείριση της ισορροπίας μεταξύ εργασιακού χρόνου και οικογένειας, όπως επισήμανε μιλώντας στο Queen.gr η Αφροδίτη Πίνα, Director of Customer Operations της Novibet.
Όμως, όπως τονίζει η ίδια, ο δρόμος για μια επιτυχημένη καριέρα για μια σύγχρονη γυναίκα δεν είναι εύκολος ή δύσκολος, αλλά γεμάτος με δουλειά, επιμονή και πίστη. Και έτσι, μας θύμισε κάτι πολύ ενδυναμωτικό για όλες μας, ότι «αν δεν είσαι πρόθυμος να μάθεις, κανείς δεν μπορεί να σε βοηθήσει. Αν είσαι αποφασισμένος να μάθεις, κανείς δεν μπορεί να σε σταματήσει».
Ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη με την Αφροδίτη Πίνα, Director of Customer Operations της Novibet:
Πόσο εύκολος είναι ο δρόμος για μία επιτυχημένη καριέρα; Πώς φθάσατε να ηγείσθε του μεγαλύτερου τμήματος της Novibet;
Φάρος στην πορεία μου ήταν η ανάγκη μου να μαθαίνω νέα πράγματα και να προσπαθώ να βελτιώνω ότι μπορώ να επηρεάσω. Αυτή η νοοτροπία μπορεί να πάει κάποιον μόνο μπροστά. Το «πόσο μπροστά» καθορίζεται από ένα ευρύ φάσμα παραγόντων που συμπεριλαμβάνουν από ικανότητες έως και συγκυρίες. Το κλειδί είναι η προσήλωση στον στόχο και η διάθεση να προσπαθεί κανείς να εξελίσσεται κοιτάζοντας τον διπλανό του μόνο για να πάρει και να εφαρμόσει πράγματα που θα τον κάνουν καλύτερο. Ο δρόμος δεν είναι εύκολος ή δύσκολος. Είναι γεμάτος δουλειά, επιμονή και πίστη.
Η ανάληψη του Customer Operations Division της Novibet ήρθε μετά από μία μακροχρόνια πορεία σε μεγάλες εταιρείες διαφόρων κλάδων (Telco - Vodafone GR, Gaming & Casino - ΟΠΑΠ, e-commerce - Skroutz), σε διαφορετικούς ρόλους, με αδιάλειπτη προσήλωση στην εμπειρία πελατών και σταθερά ανοδική τροχιά. Η Novibet μού προσέφερε την ευκαιρία την κατάλληλη στιγμή, καθώς είχα την εμπειρία και την ωριμότητα να αποδεχτώ και να αντιμετωπίσω την πρόκληση.
Τι κάνει τη Novibet την πιο πολυβραβευμένη εταιρεία του κλάδου στην εξυπηρέτηση πελατών;
Η κουλτούρα των ανθρώπων της και η δίψα της να προσφέρει νέες εμπειρίες στο κοινό της. Οι ομάδες και οι μονάδες που τις αποτελούν είναι άνθρωποι νέοι, με όρεξη να κάνουν τη διαφορά, άνθρωποι που δεν φοβούνται να κάνουν λάθη, να μάθουν από αυτά και να αγκαλιάσουν την αλλαγή. Στόχος μας είναι να είμαστε οι καλύτεροι σε ό,τι κάνουμε, και όταν δεν το πετυχαίνουμε πεισμώνουμε ακόμα περισσότερο μέχρι να γίνει πράξη! Θέλουμε να συνεχίσουμε να εμπλουτίζουμε την τροπαιοθήκη μας για την ουσία του θεσμού και την επιβεβαίωση ότι οι προσπάθειές μας έχουν ουσιαστικό αντίκτυπο.
Θα λέγατε πως η επιτυχία μιας γυναίκας σε ένα ανδροκρατούμενο επιχειρηματικό περιβάλλον έχει δυσκολίες;
Είναι καθαρά θέμα τύχης ότι έχουμε γεννηθεί σε μία δυτική χώρα και έχουμε τη δυνατότητα να εκφραζόμαστε ελεύθερα και να διεκδικούμε τη θέση μας στον επαγγελματικό στίβο ανάμεσα σε επαγγελματίες ανεξαρτήτως φύλου. Ακόμα κι έτσι, όμως, οι δυσκολίες είναι εκεί: Προκαταλήψεις, στερεότυπα, ανισότητες, λιγότερες ευκαιρίες και υποστήριξη, δυσκολία διαχείρισης ισορροπίας μεταξύ εργασιακού χρόνου και οικογένειας είναι κάποια από τα βασικά ζητήματα που καλούμαστε καθημερινά να διαχειριστούμε.
Και δεν είναι ευθύνη μόνο των εργοδοτών, η εύρεση λύσεων για τα παραπάνω, αλλά και του ελληνικού κράτους. Η περίοδος της εγκυμοσύνης, της λοχείας και της μητρότητας ολιστικά, δυστυχώς, ακόμα αντιμετωπίζεται «τιμωρητικά», στερώντας ευκαιρίες σε κάποιες περιπτώσεις. Είμαι μητέρα 2 μικρών παιδιών (3,5 και 6,5 ετών), χωρίς βοήθεια από το άμεσο οικογενειακό περιβάλλον. Η καθημερινότητά μας -εμένα και του συζύγου μου- είναι ένας διαρκής αγώνας δρόμου για να προλάβουμε να αποδώσουμε τα μέγιστα στην εργασία μας, χωρίς να στερήσουμε την παρουσία μας από τα παιδιά μας, παρά το γεγονός ότι έχουμε την τύχη να εργαζόμαστε σε εταιρείες που έμπρακτα αποδεικνύουν ότι ενδιαφέρονται για την ισορροπία της ζωής των εργαζομένων τους.
Τι πιστεύετε ότι χρειάζεται σήμερα η γυναικεία επιχειρηματικότητα;
Τα κίνητρα πλέον είναι περισσότερα σε επίπεδο θεσμικού πλαισίου αλλά δεν αρκεί αυτό. Χρειάζεται να οργανωθούν και να δημιουργηθούν δομές υποστήριξης σε πολλαπλά επίπεδα και από διαφορετικούς φορείς. Πρέπει να αφουγκραστούμε ουσιαστικά τις ανάγκες της σύγχρονης γυναίκας και να βοηθήσουμε να εκμεταλλευτεί στο έπακρον τα όπλα της για να προσφέρει στο ελληνικό επιχειρείν, την τοπική κοινότητα, την οικογένειά της. Η χρηματοδότηση είναι μια καλή αρχή αλλά χρειάζεται να υπάρχει και υποστήριξη σε επίπεδο κατάρτισης, ισότητα σε ό,τι αφορά τις ευκαιρίες και τα μισθολογικά σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Η αλλαγή της στάσης της κοινωνίας και της πολιτείας απέναντι στις γυναίκες επαγγελματίες θα κάνει τη διαφορά, καθώς θα πρέπει να στέκονται αρωγοί και συνοδοιπόροι στην προσπάθεια των γυναικών.
Είστε μια γυναίκα πρότυπο στο ελληνικό επιχειρείν. Εσάς ποια ήταν τα δικά σας πρότυπα στην αρχή της καριέρας σας; Ποιες γυναίκες σας ενέπνευσαν;
Υπάρχουν άπειρα γυναικεία πρότυπα, είτε πρόκειται για διάσημες δυναμικές γυναίκες που άλλαξαν τον ρου της ιστορίας, είτε για απλές καθημερινές γυναίκες που είναι μανάδες μας, συγγενείς μας, φίλες μας ή κάποια γυναίκα για την ιστορία της οποίας ακούσαμε κάποια στιγμή. Είναι όλες ηρωίδες. Μερικές, γιατί έφεραν την αλλαγή στον κόσμο, άλλες γιατί αλλάζουν τον μικρόκοσμό τους καθημερινά. Είναι σημαντικό να ξέρει κανείς τι θέλει να γίνει, είναι εξίσου σημαντικό, όμως, να ξέρει και τι δεν θέλει να γίνει. Η Φρίντα Κάλο είναι για εμένα ένα ιστορικό πρότυπο για την αντοχή, το πείσμα και τη θετική της στάση και η Μαρία Καρυστιανού είναι ένα σύγχρονο πρότυπο μιας καθημερινής γυναίκας που έγινε πρόσωπο κλειδί για την απονομή δικαιοσύνης στα θύματα των Τεμπών.
Ως επικεφαλής του τμήματος Εξυπηρέτησης Πελατών της Novibet, οδηγήσατε την εταιρεία τα τελευταία δύο χρόνια σε έξι χρυσές διακρίσεις στα βραβεία του Ελληνικού Ινστιτούτου Εξυπηρέτησης Πελατών. Τι σημαίνουν για εσάς οι συγκεκριμένες διακρίσεις;
Αυτές οι έξι χρυσές διακρίσεις είναι για εμένα η επιβεβαίωση ότι οι καθημερινές προσπάθειές μας έχουν θετικό αντίκτυπο. Ότι όλη η ομάδα μοιράζεται το όραμα και δουλεύει εντατικά προς τον κοινό στόχο: Να είμαστε οι καλύτεροι. Η διεύθυνση του Customer Operations διανύει μία φάση re-start τον τελευταίο 1,5 χρόνο σχεδόν και είναι εξαιρετικά σημαντικό για εμάς, ενώ αλλάζουμε, με ό,τι συνεπάγεται αυτό, να συνεχίζουμε να παρέχουμε υψηλού επιπέδου υποστήριξη στους πελάτες μας. Οι χρυσές μας διακρίσεις σ’ ένα αναγνωρισμένο και καταξιωμένο θεσμό όπως τα βραβεία του ΕΙΕΠ, έχοντας κάθε φορά συνυποψήφιες εταιρείες μεγαθήρια ή ανερχόμενες start-up, μαρτυρούν ότι είμαστε στο σωστό δρόμο.
Ποια συμβουλή θα δίνατε σε μία νέα επιχειρηματία που ξεκινάει τώρα την καριέρα της;
Οι γυναίκες από τη φύση μας έχουμε ένστικτο, αντοχή, προσαρμοστικότητα, ενσυναίσθηση. Αν σε αυτά προσθέσει κανείς τη δίψα για γνώση και την επιμονή, νομίζω ότι είμαστε ασταμάτητες. Θα επαναλάβω τα λόγια του Zig Ziglar που ανακάλυψα όψιμα αλλά τελικά συμπυκνώνουν τη φιλοσοφία που εγώ ακολουθώ στην επαγγελματική και την προσωπική μου ζωή: «Αν δεν είσαι πρόθυμος να μάθεις, κανείς δεν μπορεί να σε βοηθήσει. Αν είσαι αποφασισμένος να μάθεις, κανείς δεν μπορεί να σε σταματήσει».