Τηλέφωνο ή mail;
Όταν πρόκειται για εξοικονόμηση χρόνου, τα πράγματα είναι λίγο σχετικά...
Ο σκοπός του e-mail είναι να επικοινωνεί άμεσα και γρήγορα το αίτημα κάποιου, χωρίς περιττά μπλα μπλα. Ταυτόχρονα, δίνει το χρόνο σε αυτόν που δέχεται το αίτημα να σκεφτεί και να απαντήσει πιο εμπεριστατωμένα. Από την άλλη πλευρά, αποτελεί αποδεικτικό στοιχείο για περιπτώσεις παρεξηγήσεων και είναι ιδανικό για απόδοση ευθυνών εκεί που ανήκουν.
Το τηλέφωνο από την άλλη πλευρά είναι γρήγορο και αποτελεσματικό, αλλά εμπεριέχει το στοιχείο του αιφνιδιασμού. Κοινώς, αυτός που δέχεται τα ερωτήματα τυχαίνει να μην είναι προετοιμασμένος κατάλληλα και ενδέχεται να μην απαντήσει σωστά, οπότε θα πρέπει ν' ακολουθήσουν και άλλα (κουραστικά) επεξηγηματικά τηλεφωνήματα. Επιπλέον, δεν αποτελεί δικλείδα ασφαλείας για κανέναν, καθώς κανείς από τους δύο συνομιλητές δε μπορεί να αποδείξει τι είπανε.
Παρόλα αυτά, όταν απαιτείται ένας άμεσος και αποτελεσματικός διάλογος, τα e-mail δεν ενδείκνυνται, αφού απαιτούν πολύ περισσότερο χρόνο προκειμένουνα συνταχθούν σωστά. Συνεννοηθείτε τηλεφωνικά και αφού καταλήξετε σε ένα συμπέρασμα, ζητήστε από το συνομιλητή σας να σας στείλει το αίτημά του και γραπτώς ή στείλτε του εσείς ένα e-mail με το αίτημά σας.