Η Phoebe Philo στην πρώτη της συνέντευξη εδώ και 10 χρόνια είπε αυτό που σκεφτόμαστε όλοι στη μόδα

Ναταλία Κατσακιώρη
Η Phoebe Philo στην πρώτη της συνέντευξη εδώ και 10 χρόνια είπε αυτό που σκεφτόμαστε όλοι στη μόδα

GETTY IMAGES

Όταν το «unapologetic» γίνεται επιχειρηματική άποψη στη μόδα. 

Φυσικά και η επιστροφή της Phoebe Philo ήταν ένα από τα πιο σημαντικά γεγονότα της περασμένης χρονιάς. Και αυτό αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι ένας σχεδιαστής που έχει πραγματικά αγγίξει με το έργο του τη μόδα, δεν φύγει στην πραγματικότητα ποτέ από το προσκήνιο. Γιατί τα ρούχα του, η έμπνευση και οι ιδέες του βρίσκονται μαζί μας. Και πιο συγκεκριμένα μέσα στις ντουλάπες μας. Η ίδια η Philo έχει εξάλλου χαρακτηριστεί ως η Coco Chanel της εποχής της, κάτι που από μόνο του δείχνει τη δυναμική που είχε ως μία από τις ελάχιστες γυναίκες σε θέση creative director που μεταμόρφωσε τους οίκους Chloe και Givenchy.

Χριστιάνα Βαρδάκου: «Μέσα στην καραντίνα απέκτησα το κοινό που κατάλαβε τις αξίες του brand μου»

1711094991683-966773927-phoebe_philo-(1).jfif

Μετά από σχεδόν εφτά χρόνια απουσίας παρουσίασε την προσωπική της συλλογή, η οποία φέρει το όνομα της, και καθώς οι fashion insiders περίμεναν την κυκλοφορία της για μήνες, έγινε sold out μέσα σε ελάχιστο χρόνο. Και κάπου εκεί ξεκίνησε η κριτική. Λίγο οι μικρές ποσότητες στην παραγωγή της που έκαναν τα ρούχα της αυτόματα limited edition, λίγο οι υπερβολικές για πολλούς τιμές της και η πορεία των πραγμάτων ξέφυγε, με τα σχόλια στα social media να ξεκινούν την αποκαθήλωση. Η Phoebe Philo αποφάσισε να σπάσει τη σιωπή της, με μία συνέντευξη στους New York Times, μιλώντας για πρώτη φορά μέσα σε μία δεκαετία και λέγοντας αυτά που βρίσκονται στο μυαλό όλων μας.

Η Phoebe Philo σπάει τη σιωπή της: πόσο δημιουργική μπορεί να είναι η μόδα;

H Vanessa Friedman εξασφάλισε την πρώτη συνέντευξη της Phoebe Philo για τους New York Times και την επισκέφθηκε στα νέα κεντρικά του brand της στο Ladbroke Grove του Λονδίνου, όπου η ομάδα της πλέον μεγαλώνει με πάνω από 100 υπαλλήλους να ανήκουν στο team. Μεταξύ άλλων ανακοίνωσε το άνοιγμα δύο φυσικών καταστημάτων στο Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη, δίνοντας αμέσως και πολύ φυσικά την πρώτη εξήγηση γύρω από τα σχόλια που άκουσε.

https://www.instagram.com/p/C4qaOOjL0QP/

Οι τιμές και οι ποσότητες της πρώτης της παραγωγής ήταν ένα είδος πειράματος, όπως λέει, και όχι μία προσπάθεια να προκαλέσει FOMO, αφού δεν ήξερε στην πραγματικότητα την πρόβλεψη που θα έπρεπε να κάνει ανάλογα με την ανταπόκριση του κοινού απέναντι στη συλλογή της. «Ίσως υπήρχε η προσδοκία ότι θα μπορούσα να τα δώσω όλα σε όλους αμέσως. Κάτι τέτοιο δεν είναι δυνατό. Χρειάζεται χρόνος και προσπάθεια για να κάνει περισσότερα πράγματα που να έχουν νόημα. Πρέπει κάποιος να το υποστηρίξει». Η ίδια πιστεύει ότι η μόδα δεν έχει σεζόν και δημιουργεί ρούχα που θα μπορέσουν να είναι στη ζωή μας όλο το χρόνο αλλά και διαχρονικά, για αυτό και η κατασκευή τους όπως είπε δικαιολογεί την τιμή τους.

phoebe_philo-(3).jpgCharlotte Joanna Hadden for the New York Times

Για τη Mia Papa η περίοδος της πανδημίας χάρισε στη μόδα την αξία της στιγμής

Αυτό, όμως, που σίγουρα θα πρέπει να μείνει από αυτή τη συνέντευξη είναι η άποψη της Phoebe Philo γύρω από το storytelling και αυτή την υπερβολική πίεση πάνω στους σχεδιαστές που φαίνεται να έκανε και την ίδια να αποχωρήσει από τη θέση της πριν κάποια χρόνια, επιστρέφοντας με τους δικούς τους όρους. «Δεν αισθάνομαι ότι υπάρχει τεράστιος όγκος story telling που πρέπει οπωσδήποτε να γίνει. Δεν μου αρέσει αυτό. Δεν νιώθω ότι χρειάζομαι πολλά από άλλους οίκους μόδας. Αισθάνομαι ότι απλά δεν είναι απαραίτητο. Σε κάποιο βαθμό είτε σου αρέσει είτε όχι. Κάποιος που μου λέει μια ιστορία, δεν πρόκειται να μου αρέσει περισσότερο. Είναι ένα παλτό. Είναι ένα παντελόνι. Εκτιμώ ένα επίπεδο ευθύτητας».

phoebe_philo-(2).jpgCharlotte Joanna Hadden for the New York Times

«Στον σημερινό κόσμο, όπου υπάρχει τόση μόδα και τόση υψηλή μόδα, προσπαθώ να θυμάμαι ότι οι περισσότεροι από τους μεγάλους οίκους ξεκίνησαν με έναν άνθρωπο που είχε μια ιδέα για το τι ήθελαν να κάνουν,» δήλωσε ολοκληρώνοντας αυτή τη συνέντευξη, έχοντας στην ουσία πει όλα όσα σκέφτεται μια μεγάλη μερίδα ανρθώπων του χώρου εδώ και καιρό, βλέποντας την ακραία ζήτηση σε δημιουργικότητα να απομακρύνει και πάλι τον φακό από την ουσία: τα ίδια τα ρούχα.