PFW: Οι Christian Dior και Saint Laurent έκαναν την πρεμιέρα στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού
O Dior επέστρεψε στα 60s ενώ ο Saint Laurent αποθέωσε το naked dressing.
Ο φεμινιστικός χαρακτήρας σε κάθε συλλογή της Maria Grazia Chiuri για τον οίκο Christian Dior είναι πλέον δεδομένος. Η δυναμική, ανεξάρτητη γυναίκα είναι η μούσα της και η περσόνα του Dior εδώ και χρόνια. Έτσι, εχθές την είδαμε να πρωτοστατεί ξανά στο catwalk με τη μορφή που είχε κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1960, μία από τις πιο επαναστατικές δεκαετίες στην ιστορία της μόδας και της γυναικείας γκαρνταρόμπας.
Ολόκληρη η FW24/25 collection του κορυφαίου γαλλικού οίκου είναι ένα tribute στον Marc Bohan, τον μακροβιότερο creative director του maison, ο οποίος έφυγε από τη ζωή πέρυσι σε ηλικία 97 ετών, και ήταν αυτός που ολοκλήρωσε το όραμα του monsieur Dior να κάνει τα ρούχα του προσιτά σε όλους, γιατί ήθελε όπως έλεγε να ντύσει όλες τις γυναίκες. Η συλλογή Miss Dior ήταν η πιο οικονομική ready to wear collection του οίκου, η οποία είχε και τη δική της boutique στο Παρίσι το 1967. Τον σχεδιασμό της συλλογής ανέλαβε ο Philippe Guibourgé και η σειρά απέκτησε αμέσως το δικό της κοινό, που την αγάπησε ερχόμενο ένα βήμα πιο κοντά στο να αγγίξει το όνειρο του Dior.
Το κοντό παλτό είναι η νέα chic τάση στα πανωφόρια που είδαμε στα catwalks
Το location του show ήταν το Jardin des Tuileries, όπου και στήθηκαν τα έργα της Ινδιάνας καλλιτέχνιδας Shakuntala Kulkarni, με ξύλινες φιγούρες γυναικών σε διαφορετικά μεγέθη και σιλουέτες να κλέβουν την παράσταση κάτω από τα θερμά φώτα. Από το πρώτο κιόλας look το vibe της συλλογής φάνηκε να είναι ξεκάθαρο με τις καθαρές γραμμές, το μινιμαλισμό και την basic χρωματική παλέτα να είναι τα κύρια στοιχεία της σύγχρονης Miss Dior collection.
Λευκό, μαύρο, neutrals και denim ήταν τα μόνα χρώματα που είδαμε στα runway looks της βραδιάς, μαζί με κάποια εκλεπτυσμένα καρό, το leopard print που λάτρεψαν οι γυναίκες στα 60s και το signature monogrammed μοτίβο της Miss Dior που ξεχώρισε στα δύο denim looks που είδαμε ανάμεσα στην υπόλοιπη συλλογή.
Catwalk looks:
Tα απόλυτα highlights της FW24/25 Christian Dior collection ήταν το logo της Miss Dior γραμμένο με spray σε elegant φούστες, παλτό, trenchcoats, παντελόνια και tailored κοστούμια, που έδωσε μια σημερινή, cool νότα σε μία άκρως κλασική συλλογή, αλλά και τα βραδινά φορέματα που είδαμε στα τελευταία looks, που παρά τις minimal φόρμες τους είχαν υιοθετήσει όλα αυτά τα sparkly, 20s στοιχεία που τα έκαναν να ξεχωρίζουν, όπως είναι τα κρόσσια, οι ημιπολύτιμες πέτρες και τα strass και τα εκλεπτυσμένα υφάσματα σε στυλ δίχτυ. Η αιθέρια κίνησή τους κατά τη διάρκεια του catwalk ήταν αυτή που μαγνήτιζε το βλέμμα.
Μια συλλογή ανάμεσα στο contemporary και το διαχρονικό, στα 60s και την urban διάθεση του σήμερα, στο quiet luxury και την επαναστατική διάθεση μιας δεκαετίας που τοποθέτησε τη γυναίκα σε μια τελείως διαφορετική θέση μέσα στον ανδροκρατούμενο κόσμο και σε αυτό συνέβαλλε και η μόδα. Η Maria Grazia Chiuri μίλησε και πάλι με μεγάλη επιτυχία για το διαχρονικό της όραμα, τη γυναικεία ενδυνάμωση και μας έφτιαξε και κάποια ωραία ρούχα για να φοράμε.
Saint Laurent: Όταν το naked dressing γίνεται αλήθεια και όχι πρόκληση.
Οι διαφάνειες είναι ένα θεμελιώδες κεφάλαιο στην ιστορία του Saint Laurent. Ένα κεφάλαιο στο οποίο ο Anthony Vaccarello επιστρέφει ξανά και ξανά μέσα στις τελευταίες του collections, που ακόμα και αν περιλαμβάνουν σε κάθε look τους κάποια διαφάνεια, υπονοούν την ύπαρξη του γυναικείου σώματος μέσα από τα ρευστά τους υλικά. Εχθές όμως είδαμε κάτι τελείως διαφορετικό. Είδαμε το naked dressing σε πρώτο πλάνο: διάφανα πουκάμισα, tops, μπλούζες, φούστες και φορέματα και από μέσα ακόμη και διάφανα εσώρουχα. Τολμηρό, προβοκατόρικο, επαναστατικό ή απλώς αληθινό;
Mε μια αντίστοιχη ερώτηση έκλεισε το σημείωμα που βρήκαν οι προσκεκλημένοι του show στη θέση τους ο creative director του οίκου: «Μπορεί η αγνότητα να είναι προκλητική;». Αυτή τη φορά το naked dressing πήρε σάρκα και οστά μέσα από μία εντελώς διαφορετική ματιά, με τον Anthony Vaccarello να μας θυμίζει αυτό που κάποτε βρισκόταν στο επίκεντρο της μόδας, καθιστώντας το αόρατο: τα ρούχα. Είναι ένα σχόλιο πάνω στη σύγχρονη πρακτική του κόσμου της μόδας να δημιουργεί buzz και να παίζει με τεχνικές του marketing, βάζοντας πολύ συχνά στην άκρη τη βασική και πρωτόλεια λειτουργία της μόδας στη ζωή των ανθρώπων. Να δημιουργεί ρούχα.
Το σώμα μας, λοιπόν, γίνεται το πιο πολύτιμο αξεσουάρ σε μια collection με τις γυναικείες καμπύλες και τα χαρακτηριστικά της κάθε γυναίκας να πρωταγωνιστούν, καθώς ντύνονται με κομψά πουκάμισα, pencil φούστες μέχρι το γόνατο, φορέματα με ντραπέ και διάφανα παντελόνια, και όλα αυτά μέσα από μία άκρως εντυπωσιακή χρωματική παλέτα, ζεστή και παθιασμένη, όπως και η ίδια η συλλογή.
Catwalk looks:
Φυσικά, μαζί με τα διάφανα naked looks του Vaccarello είδαμε και πληθωρικές γούνες, short coats με εντυπωσιακούς ώμους και κάποια δερμάτινα πανωφόρια με μεγάλα μανίκια και curvy ώμους, όλα σε boxy shapes, όλα πάντα σε συμπλήρωμα ενός αιθέριου, γυμνού outfit. Γιατί σε αυτή τη συλλογή του Saint Laurent η διαφάνεια δεν χρησιμοποιείται ως ένα μέσο να σοκάρει τον θεατή, αλλά ως μία μεγάλη δύναμη κάθε γυναίκας να ανακαλύψει την προσωπικότητά της και να αποκτήσει αυτοπεποίθηση. Ακριβώς όπως είναι.