O Peter Do εκτός Helmut Lang -Τελικά πόσο χρόνο δίνουμε στους creative directors;

Ναταλία Κατσακιώρη
O Peter Do εκτός Helmut Lang -Τελικά πόσο χρόνο δίνουμε στους creative directors;

Άλλη μια αποχώρηση μετά από μόλις ενάμιση χρόνο συνεργασίας.

«Ο Helmut Lang ανακοινώνει ότι ο Peter Do θα παραιτηθεί από τη θέση του ως διευθυντής δημιουργικού στα τέλη αυτού του μήνα". Με αυτή τη δήλωση ξεκίνησε η νέα ανκοίνωση του οίκου Helmut Lang, ο οποίος είναι και πάλι χωρίς creative director. «Θέλω να εκφράσω τη βαθύτατη ευγνωμοσύνη μου στον Peter για την εξαιρετική δημιουργική του ηγεσία και το όραμά του και του εύχομαι συνεχή επιτυχία στις μελλοντικές του προσπάθειές», δήλωσε ο Kazumi Yanai, CEO του Helmut Lang. «Ο Peter Do προσχώρησε στον Helmut Lang το 2023, φέρνοντας μια νέα προοπτική και αναζωογονώντας τον οίκο. Ενίσχυσε τη φήμη του brand για την υπέρβαση των ορίων, ενώ τίμησε παράλληλα τις μινιμαλιστικές της ρίζες», συνέχισε η δήλωση, που μας μίλησε απλά και συνοπτικά για άλλη μία αποχώρηση ενός σχεδιαστή από μία θέση ισχύος.

Celine Dion, Halle Berry, JLo και Camila Cabello στο εντυπωσιακό 1001 Seasons show του Elie Saab

Peter-Do-S24-043.jpg

«Θέλω να εκφράσω την ευγνωμοσύνη μου στην ομάδα του Helmut Lang, που ήταν αναπόσπαστο μέρος στην υποστήριξη του οράματός μου. Ήταν ένα απίστευτο ταξίδι για μένα, όταν μου ανατέθηκε να συνεχίσω την κληρονομιά του Helmut Lang. Θα ήθελα να δώσω ιδιαίτερες ευχαριστίες στον κύριο Kazumi για αυτή την ευκαιρία ζωής και μια εμπειρία που δεν θα ξεχάσω ποτέ», είπε από την πλευρά του ο Peter Do που τώρα θα συνεχίσει να βρίσκεται στη μόδα μόνο μέσα από το προσωπικό του brand.

Helmut-Lang-F24-052.jpg

Άλλη μια αποχώρηση στη μόδα. Τελικά πόσο χρόνο δίνουμε στους creative directors;

Φυσικά και η συγκεκριμένη είδηση για την απομάκρυνση του Peter Do από τον Helmut Lang δεν ήταν κάτι που περιμέναμε να ακούσουμε, αφού η συνεργασία ανακοινώθηκε μόλις τον Μάιο του 2023. Το ντεμπούτο του ήταν η αλήθεια πολυαναμενόμενο, αφού η minimal αισθητική του θεωρήθηκε ως η καλύτερη δυνατή επιλογή για τη συνέχεια του Helmut Lang, ενός οίκου που δημιουργήθηκε από έναν εκπληκτικό καλλιτέχνη ο οποίος μέσα από την απλότητά του σόκαρε το κοινό των 90s και 00s στη Νέα Υόρκη. Ωστόσο οι κριτικές που έλαβε είχαν ανάμεικτα σχόλια για τα οποία ο ίδιος είχε δηλώσει σε συνέντευξή του στο WWD.

«Νομίζω ότι αυτό είναι μέρος της δουλειάς τώρα. Είτε μου αρέσει είτε όχι, νιώθω ότι θα έρθει. Στο τέλος της ημέρας, νοιάζομαι για το προϊόν, νοιάζομαι για την ομάδα μου, νοιάζομαι για την κληρονομιά του οίκου. Θα χρειαστεί χρόνος για να κατανοήσουν οι άνθρωποι και να ξαναχτίσουν ένα εμπορικό σήμα από την αρχή. Ο Helmut Lang είναι ένας τόσο σημαντικός οίκος για πολλούς ανθρώπους, και αυτό το καταλαβαίνω. Έχω επωνυμίες για μένα που λέω: «Μην το αγγίζεις». Οπότε καταλαβαίνω, αλλά προσπαθώ να μιλήσω σε μια νέα γενιά ανθρώπων που μπορεί να μην έχουν ακούσει για τον Helmut Lang πριν, που ενδιαφέρονται για την ιστορία του, την οποία προσπαθώ να αφηγηθώ τώρα».

Μέσα σε αυτή του τη δήλωση προφανώς και ξεχωρίζει η λέξη «χρόνος». Τελικά πόσο χρόνο δίνουμε στους νέους creative directors να αποδείξουν τι μπορούν να κάνουν για έναν οίκο; Η ιστορία λέει ελάχιστο αφού η ίδια η βιομηχανία σίγουρα βιάζεται να κερδίσει πίσω τα εκατομμύρια που ξοδεύει για τη δημιουργία μίας συλλογής (και ίσως δικαίως από την πλευρά της), ενώ εμείς -aka ο τύπος- θέτουμε πάντα το όριο των προσδοκιών μας εξαιρετικά υψηλά, με αποτέλεσμα τα πρότυπα που έπλασαν οι απαιτήσεις μας να γκρεμίζονται μέσα σε είκοσι λεπτά. Όσο δηλαδή κρατάει ένα show. Το να μπορέσεις, όμως, να κατανοήσεις μία πλούσια κληρονομιά και πολύ περισσότερο να καταφέρεις να δημιουργήσεις με βάση αυτή είναι σίγουρα μια απαιτητική διαδικασία. Ας το σκεφτούμε, καθώς το παιχνίδι των musical chairs συνεχίζεται.

Styling tips: Αυτά τα παπούτσια αναδεικνύουν τέλεια το ίσιο τζιν παντελόνι