MFW Day 2: Ο Cavalli αποθέωσε τα αρχαία μάρμαρα & η Diesel «έκανε βιντεοκλήση» στο μέλλον της μόδας
Τη στιγμή που ο Fausto Puglisi ανατρέχει στα 50 διαφορετικά χρώματα που το μάρμαρο παίρνει στο φως, ο Glenn Martins κλείνει το μάτι στα ψηφιακά prints και τυπώνει πάνω στα ρούχα αιλουροειδή, μαύρες γάτες και τίγρεις που βρυχώνται.
Roberto Cavalli F/W 24-25: Η διακριτική γοητεία του μαρμάρου
«Τα αρχαία μάρμαρα ήταν μια εμμονή μου από τότε που ήμουν έφηβος», εξηγεί στους δημοσιογράφους λίγο πριν αρχίσει το show μέσα στο «Palazzo Mezzanotte», έδρα του Ιταλικού Χρηματιστηρίου, ο creative director του Οίκου Roberto Cavalli, Fausto Puglisi. Aυτήν την «εμμονή» του την αποτυπώνει στα δεκάδες νέα prints που έρχονται να προστεθούν στα iconic μοτίβα του Ιταλικού Οίκου Μόδας.
Η πασαρέλα είναι από λευκό μάρμαρο χωρισμένη σε τρεις λωρίδες και πάνω σε αυτήν μερικά λεπτά αργότερα από την δήλωσή του θα απολαύσουμε cut-out βραδινά φορέματα, πολύ αισθησιακές δερμάτινες μίνι φούστες με πιέτες, κοστούμια με σακάκια που κολακεύουν τη μέση, όλα ελαφριά και ταυτόχρονα συμπαγή σαν τα πολύχρωμα μάρμαρα των εκκλησιών της Αναγέννησης. Ρούχα που σκοπεύουν να ντύσουν μία σχυρή και γεμάτη αυτοπεποίθηση γυναίκα και να ολοκληρώσουν το bold look της με αξεσουάρ που περιλαμβάνουν κουμπιά και κοσμήματα από μάρμαρο και χρυσό.
Μaxi gown στους μπορντό τόνους του μαρμάρου Rosso Rubané και mini sexy φορέματα στις σμαραγδένιες αποχρώσεις του Irish Green, συνεπήραν το κοινό ενώ δεν έλειπαν από τη συλλογή και τα πιο bohemian δαντελένια pieces, αλλά και τα μονοχρωματικά δερμάτινα looks σε μαύρο και κόκκινο. Must για τον επόμενο χειμώνα τα δερμάτινα γάντια που φορούσαν τα περισσότερα από τα μοντέλα του και τα oversized puffer jackets, πάντα με μοτίβα και πάντα συνδυασμένα με ψηλοτάκουνα και μεταξωτές φούστες. Γιατί «ο Oίκος μπορεί να φύγει από το sexy glam αλλά το sexy glam δεν φεύγει από τον Οίκο», σκέφτηκε ο Fausto, έβαλε Rammstein και έκλεισε το catwalk όπως του άρμοζε... μεγαλοπρεπώς!
Diesel F/W 24-25: Σε μία δημοκρατία (της μόδας) τίποτα δεν πρέπει να μένει κρυφό
Για περισσότερες από 72 ώρες πριν το catwalk της νέας συλλογής στο Μιλάνο, η Diesel έδωσε πρόσβαση στα παρασκήνια του showroom, μεταδίδοντας από πέντε διαφορετικές σταθερές βιντεοκάμερες τον creative director της Diesel, Glenn Martens και την ομάδα του να προετοιμάζονται για το show και να βάζουν τις τελευταίες πινελιές στη συλλογή. Αυτή η «διαφάνεια» στην προετοιμασία μεταφέρθηκε και στο ίδιο το catwalk σήμερα όπου το σκηνικό ήταν μια ζωντανή βιντεοκλήση με 1000 άτομα από το κοινό, από όλο τον κόσμο, που υπό κανονικές συνθήκες δεν θα είχαν πρόσβαση στη πρώτη σειρά της επίδειξης. Το livestream της Diesel αποκάλυψε αυτό που συνήθως είναι άκρως απόρρητο, το «πώς» στήνεται ένα show αλλά και το «γιατί» η μόδα πρέπει να είναι «προσβάσιμη» σε όλους. Όλο το art direction έχει να κάνει και με την ενέργεια της ίδιας της συλλογής και τη φιλοσοφία του Glenn που υποστηρίζει πως «η Diesel είναι ένα δημοκρατικός Οίκος και στα δημοκρατικά πολιτεύματα δεν πρέπει τίποτα να μένει κρυφό».
Σε αυτήν τη συλλογή της Diesel το ντένιμ ήταν εκεί αλλά δεν ήταν ο μοναδικός πρωταγωνιστής. Ένα ζέρσεϊ devoré πουκάμισο έχει επεξεργασία με κάψιμο, σαν να έχει προκληθεί από ιδρώτα και μας κάνει να μην μπορούμε παρά να θέλουμε να το αγγίξουμε. Το ίδιο εφέ του λεκέ χρησιμοποιείται σε αμάνικα τοπ και μακρυμάνικα μίντι φορέματα. Σταυρωτά παλτό από ντένιμ καλύπτονται με επεξεργασίες, που αποκαλύπτουν το αρχικό ύφασμα μόνο όταν ξεκουμπωθούν. Η μουσελίνα ενώνεται με το ζέρσεϊ και μετά καίγεται, αποκαλύπτοντας την αντίθεση μεταξύ των δύο στρωμάτων: ένα μπλε φλοράλ φόρεμα με φουσκωτά μανίκια καίγεται για να αποκαλύψει ένα έντονο κόκκινο χρώμα από κάτω, ή ένα τοπ με μαύρα λουλούδια αποκαλύπτει με τον ίδιο τρόπο ένα λεοπάρ εμπριμέ. Παλτό από οικολογική γούνα επίσης έχουν την ίδια επεξεργασία και δίνουν μία fluffy oversized νότα που μετατρέπει σε statement ένα απλό look.
Πλεκτά φορέματα με λεοπάρ εμπριμέ έχουν επεξεργασία που τα κάνει να μοιάζουν με ντένιμ συνδυάζονται με extreme παλτό, σακάκια, φούστες και -so 90s- μπολερό ενώ τα κλασικά jeans μόνο «κλασικά» δεν είναι αφού μοιάζουν με δερμάτινα. Mία συλλογή που ακουμπάει πάνω στις ανάγκες των Genzers κλείνοντας το μάτι στους Millennials, δεν θα μπορούσε παρά να έχει και ένα ρομαντικό twist όπως τα floral deux pieces και τα maxi φορέματα που έδειχνα καταπληκτικά συνδυασμένα με τα Diesel puffer jackets.
Diesel F/W 23-24: Το sex positivity κατακλύζει την πιο δυναμική πασαρέλα του Μιλάνου
Ακόμα ένα στοιχείο της αβίαστης cool διάθεσης του Οίκου; Aπό τα ηχεία δεν έπαιζε απλά μουσική αλλά φώναζαν και το όνομα του κάθε μοντέλου πριν βγει στο ελικώδες catwalk. Aυτό μαζί με τον Ed Westwick (από το Gossip Girl, ξέρεις) που ήταν εκεί με την ηθοποιό-tik toker αρραβωνιαστικιά του, Amy Jackson ήταν τα δύο αμέσως καλύτερα πράγματα μετά από τα ιδιοφυή ρούχα του Martins και όλο αυτό είχε σαν αποτέλεσμα αυτή να ήταν «η καλύτερη βιντεοκλήση που κάναμε ποτέ».