Το μικρό μαύρο φόρεμα έχει τη δική του ιστορία
Ένα φόρεμα τόσο διαχρονικό και τόσο πολύτιμο σε κάθε γκαρνταρόμπα που από το 1926 μέχρι και τώρα οι γυναίκες συνεχίζουν να λατρεύουν.
Μπορεί να έγινε πολύ πιο διάσημο το 1961 όταν η Audrey Hepburn το φόρεσε δια χειρός Hubert de Givenchy στην ταινία «Breakfast at Tiffany's», όμως το μικρό μαύρο φόρεμα είχε ήδη τη δική του ιστορία πριν από τότε.
Μέχρι τα 20s μαύρα φορούσαν οι χήρες και όσες πενθούσαν κυρίως, όμως η Coco Chanel το 1926 σχεδίασε ένα απλό μαύρο φόρεμα το σκίτσο μάλιστα του οποίου φιλοξενήθηκε στις σελίδες της αμερικανικής έκδοσης του περιοδικού Vogue με την προφητική σημείωση «μια στολή για γυναίκες οποιουδήποτε γούστου» και έτσι ένα νέο βιβλίο άνοιγε στις σελίδες της μόδας.
Στα χρόνια που ακολούθησαν, το Hollywood το υιοθέτησε για πρακτικούς λόγους -«έγραφε» καλύτερα από τα χρωματιστά ρούχα στα έγχρωμα φιλμ-, ενώ κατά τη διάρκεια του πολέμου χαρακτήριζε τις businesswomen που έμπαιναν στην αγορά εργασίας. Με την επανάσταση του «New Look» του Dior στα 50s και συνάμα με τον συντηρητισμό της εποχής το little black dress χαρακτήριζε περισσότερο τις femme fatale που ζούσαν «επικίνδυνα», ώσπου ο Givenchy του έδωσε το οριστικό του σχήμα και μήκος (μέχρι τότε πέρασε αρκετές αυξομειώσεις) και το έκανε διάσημο.
H Edith Piaf ήταν μια από τις γυναίκες που το λάτρευε καθώς πίστευε πως δεν αποσπούσε την προσοχή των θεατών της από το τραγούδι της, ενώ μετά και τα 90s που συνδυάστηκε με μπότες και σανδάλια λόγω της grunge κουλτούρας το μικρό μαύρο φόρεμα έγινε το αγαπημένο βασικό στοιχείο της γκαρνταρόμπας κάθε γυναίκας.