To 2021 θα είναι η χρονιά του #skinimalism και δεν θα μπορούσα να χαρώ περισσότερο
Μία ανάλυση για την παράνοια του skincare και το μέλλον του στην μετά-covid εποχή
Θα μπορούσε κανείς να πει ότι είμαι το «μαύρο πρόβατο» του beauty. Όχι, δεν θα γράψω ένα αυτοαναφορικό άρθρο για το πόσο cool τύπος είμαι. Ξεκινώ με αυτή τη φράση γιατί πράγματι, δεν αγαπώ με το ίδιο πάθος όλες τις πτυχές της ομορφιάς. Έχω ξεκάθαρη αδυναμία στο skincare με παράλληλη αντιπάθεια για το βαρύ μακιγιάζ και αυτό βγαίνει προς τα έξω. Φωνάζω «Ξεβαφτείτε» και #TreatDontTrick γι᾽αυτό με μεγάλη χαρά ανέβηκα στο τρενάκι που λέγεται skincare στο Instagram και παρέσυρε τα πάντα. Το feed μου, από το 2012 περίπου, άρχισε να γεμίζει με φωτογραφίες πολλαπλών προϊόντων περιποίησης με αποκορύφωμα το διάστημα που γεννήθηκε το #shelfie.
Έκανα τόσα double tap (καρδούλες) στις φωτογραφίες με τα παραγεμισμένα ράφια που τα δάχτυλά μου πονούσαν πάντα όμως είχα την απορία: «Τα χρησιμοποιούν όλα αυτά;». Σαν beauty director έχω πρόσβαση σε πραγματικά αμέτρητα προϊόντα όμως δεν τα χρησιμοποιώ όλα. Δεν τα φέρνω καν στο σπίτι μου. Τα μοιράζω σε φίλες και συναδέλφους και παίρνω το δικό τους feedback. Δεν γίνεται άλλωστε να τα φορέσω ΟΛΑ χωρίς να καταστρέψω την επιδερμίδα μου ούτε και είναι λογικό να ξυπνώ το πρωί και να χρειάζομαι 1 ώρα μόνο για την περιποίηση (και άλλη μία για το night routine). Με λίγα λόγια, και τα δικά μου ράφια θα μπορούσαν να είναι γεμάτα άπειρα προϊόντα και να τα φωτογραφίζω διαρκώς αλλά τίποτα από αυτά δεν συμβαίνει… Κάπως έτσι, τα #shelfies άρχισαν να μη με γεμίζουν και να τα αντιπαθώ.
Το τρενάκι του skincare έτρεχε με ιλιγγιώδη ταχύτητα και με ζάλισε. Έκανα άπειρα like αλλά, όταν πλέον συνήλθα, άρχισα να μη βρίσκω το λόγο του να φωτογραφίζεις προϊόντα στριμωγμένα σε ένα ράφι, όσο όμορφα και αν έδειχναν, όσο και αν ικανοποιούσε το ocd mου η χρωματική κατανομή τους (ήταν τάση να τα τακτοποιείς ανά χρώμα). Από κάποιο σημείο και έπειτα μάλιστα, άρχισε να γίνεται προκλητική αυτή η τακτική. Tα #shelfies μαζί με τα unboxing (θα τα πούμε άλλη φορά) άρχισαν να γίνονται η απόλυτη πρόκληση σε μία εποχή που δεν έχουν όλα τα κορίτσια τα μέσα να αγοράσουν καν μία κρέμα ενυδάτωσης, την πιο απλή. Και σα να μην έφτανε αυτό, υπήρχε πάντοτε η απορία ή μάλλον… η γνώση του ότι δεν χρησιμοποιούσαν όλα αυτά τα προϊόντα τα κορίτσια που τα ανέβαζαν. Άσχετα λοιπόν με το ότι μπορεί εγώ να βρίσκω προκλητική την υπερ-έκθεση των προϊόντων, υπάρχει το θέμα της χρήσης και της διαφάνειας και πλέον, της σπατάλης.
Όλα αυτά τα προϊόντα έρχονται σε συσκευασίες και χρησιμοποιούν πόρους που έχουν κάνει τη βιομηχανία της ομορφιάς, μία από τις νούμερο ένα βιομηχανίες που δημιουργούν το μεγαλύτερο όγκο απορριμμάτων. Κάθε εργοστάσιο έχει εξωπραγματικά μεγάλο αποτύπωμα άνθρακα και μπορεί να γελάς μέσα σου αλλά σκέψου το λίγο καλύτερα. Όλα αυτά λοιπόν, υπήρχαν στο μυαλό μου αλλά ήρθε η συνάδελφος Jessica DeFino του Coveteur να τα γράψει πρώτη και με αφορμή το άρθρο της, ήθελα να φωνάξω ένα SAME (και beauties ενωμένες ποτέ νικημένες)! Η Jessica ξεκινά το άρθρο της με τους ίδιους προβληματισμούς και με έκανε να μονολογώ ναι, ναι, ΝΑΙ! Όσο έκανα scroll. Επικοινώνησε μάλιστα και με μία ψυχολόγο προκειμένου να φτάσει στον πυρήνα του προβλήματος.
Η Jessica όπως εγώ, απορούσε γιατί δεν έχει εκτροχιαστεί ακόμα το τρενάκι του skincare και των #shelfies. Σύμφωνα με την ψυχολόγο, τα #shelfies όπως και τα #selfies έχουν ένα βαθύτερο, ψυχολογικό συμβολισμό. Επικοινωνούν μία πλασματική ταυτότητα, ένα πλασματικό σύμπαν. Στο Instagram άλλωστε μπορείς να είσαι όποιος θέλεις να είσαι και μπορείς να δείχνεις όσα προϊόντα θέλεις, αυτό δεν σημαίνει ότι τα φοράς κιόλας. Με τις εταιρίες λοιπόν επιβιβασμένες με first class ticket στο τρενάκι ξεκίνησε μία ξέφρενη πορεία που τόσο η Jessica όσο και εγώ, θεωρούμε πώς θα τελειώσει σύντομα. Ο κόσμος της ομορφιάς έχει το βλέμμα καρφωμένο σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον και η σπατάλη κάποια στιγμή θα εξαφανιστεί.
Είναι άλλωστε πρακτικά αδύνατον να χρησιμοποιήσεις 50+ προϊόντα πριν αυτά λήξουν. Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι θα καταστρέψεις την επιδερμίδα σου αν τα χρησιμοποιείς όλα ταυτόχρονα. Τόσο το δέρμα σου όσο και το περιβάλλον θα είναι πιο ευτυχισμένα σε ένα πιο minimal μέλλον όπου δοκιμάζεις ένα προϊόν και αν λειτουργεί το τελειώνεις πριν περάσεις στο επόμενο. Ακόμα και οι followers σου θα είναι πιο χαρούμενοι με μία ειλικρινή πρόταση παρά με έναν βομβαρδισμό από άπειρες επιλογές.
Μην με παρεξηγήσεις. Αισθητικά, τα #shelfies είναι άψογα και μου αρέσουν όμως έχουν χάσει το νόημά τους. Ομοίως, αν ένα κορίτσι μπορεί να επενδύσει σε πολλά προϊόντα είμαι μαζί της, δεν κρίνω το τι θέλει να κάνει κάποιος με το budget του… χρειάζεται όμως; Η πανδημία δυστυχώς ή ευτυχώς, έκανε και άλλα κορίτσια να σκεφτούν όπως η Jessica και εγώ και η αλλαγή αρχίζει να γίνεται απτή ή τουλάχιστον έτσι πιστεύω. Βλέπω λιγότερα #shelfies περισσότερα #empties και πολύ πιο ψαγμένα σχόλια, βλέπω εταιρίες να θέλουν να ξεφύγουν από τα ράφια και να κάνουν solo καριέρα επάνω σε χέρια ή σε πρόσωπα, ακόμα και αν αυτά δεν εμφανίζονται στο Instagram.
Ναι, έχουμε ακόμα δρόμο όμως διανύουμε την εποχή του Υδροχόου (πήγαινε στο astrology να διαβάσεις), η γη δίνει τη θέση της στον αέρα, τα υλικά θα δώσουν τη θέση τους στις εμπειρίες και θα γεννηθεί ο #skinimalism της Jessica από τις στάχτες των #shelfies και κάπως έτσι όλα θα είναι πραγματικά πιο όμορφα. Ας μιλήσουμε τώρα για το ρετούς στο instagram. Αστειεύομαι… ή μήπως όχι; We’ll go there άλλη φορά!
Διάβασε ακόμα: #Sustainability: H L’Οréal παρουσιάζει το L’Οréal Water Saver