Social media, φίλτρα και ομορφιά: Μπορούμε, τελικά, να ανατρέψουμε τη ζημιά που έχει γίνει;
. Η ομορφιά, άλλωστε, δεν πρέπει να είναι πηγή άγχους, αλλά κάτι ξεχωριστό και υπέροχο για την καθεμιά μας. Μπορεί όμως να γίνει αυτό; Είναι όλη αυτή η ζημιά αναστρέψιμη; Ναι, είναι και η αρχή μπορεί να γίνει άμεσα, διότι την έχει κάνει το Dove.
Η εφηβεία είναι μία «δύσκολη» περίοδος της ζωής όλων μας. Το να περνά, ωστόσο, κάποιος την εφηβεία (ή και την προ-εφηβεία) του στην εποχή των social media, είναι κάτι το διαφορετικό. Πριν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης γίνουν μέρος της καθημερινότητας και της ζωής μας, ο κάθε έφηβος (και ενήλικας ακόμη), αντιμετώπιζε ανασφάλειες για την εμφάνισή του όμως, δεν βομβαρδιζόταν διαρκώς από εικόνες. «Λαχταρούσε» τα καλλίγραμμα πόδια των μοντέλων από τις σελίδες των περιοδικών, ονειρευόταν τη ζωή των celebrities που έβλεπε στην τηλεόραση και όλα αυτά ήταν διαχειρίσιμα. Αυτό δεν ισχύει στη σύγχρονη εποχή.
Σήμερα, όλοι μας ερχόμαστε αντιμέτωποι με μία εικονική πραγματικότητα, αυτή των social media, τα οποία γεμίζουν το feed μας με πολύ προσεκτικά επιλεγμένες και φιλτραρισμένες φωτογραφίες από influencers. Το αποτέλεσμα είναι να ποθούμε την τέλεια ζωή, αλλά και την άψογη, συχνά εξωπραγματική εμφάνισή τους. Η νεότερη γενιά, λοιπόν, η οποία μεγαλώνει με τα social media σαν μέρος της καθημερινότητάς της, έχει να αντιμετωπίσει μη ρεαλιστικά beauty standards, τα οποία βλάπτουν τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνονται και βλέπουν τον εαυτό τους.
Μάλιστα, σύμφωνα με έρευνα* που έκανε το Dove, στα πλαίσια του Dove Self Esteem Project, με σκοπό να ρίξει φως στο ζήτημα της επιρροής των social media στην αυτοπεποίθηση των νέων στην Ελλάδα -και την επέκταση αυτού- ανακάλυψε ότι:
- Το 80% των κοριτσιών 10-17 ετών θα χρησιμοποιούσαν φίλτρα στις selfie τους
- Το 67% των κοριτσιών (10-13 ετών) έχουν ήδη εφαρμόσει ένα φίλτρο ή έχουν χρησιμοποιήσει μια εφαρμογή για να αλλάξουν τον τρόπο εμφάνισής τους στις φωτογραφίες τους
- Το 76% των κοριτσιών (14-17 ετών) προτιμούν την επεξεργασμένη εικόνα τους στις φωτογραφίες σε σχέση με την μη επεξεργασμένη
- Το 44% των κοριτσιών (10-17 ετών) θα εύχονταν να έχουν περισσότερη αυτοπεποίθηση και εμπιστοσύνη στον εαυτό τους
- Το 40% των κοριτσιών (10-17) θα εύχονταν να έχουν περισσότερη αυτοπεποίθηση αναφορικά με το σώμα τους
Όλα αυτά τα κορίτσια θα χρησιμοποιούσαν φίλτρα στις φωτογραφίες τους και προτιμούν την εικόνα τους όταν είναι επεξεργασμένη, διότι η ομορφιά για εκείνα δεν ακολουθεί υγιή πρότυπα. Ακολουθεί τα πρότυπα που θέτουν οι influencers, που φιλτράρουν και ρετουσάρουν τις φωτογραφίες τους. Και αυτό πρέπει να αλλάξει άμεσα. Η ομορφιά, άλλωστε, δεν πρέπει να είναι πηγή άγχους, αλλά κάτι ξεχωριστό και υπέροχο για την καθεμιά μας. Μπορεί όμως να γίνει αυτό; Είναι όλη αυτή η ζημιά αναστρέψιμη; Ναι, είναι και η αρχή μπορεί να γίνει άμεσα, διότι την έχει κάνει το Dove.
To Dove, ο υπέρμαχος της αληθινής ομορφιάς, μέσω της ενέργειας #DearInfluencers, μας καλεί να υπογράψουμε το pledge που μπορεί να κάνει τη διαφορά και να κινήσει τα «γρανάζια» της αλλαγής προς την σωστή κατεύθυνση. Υπογράφοντας το pledge του Dove, στο www.dearinfluencers.gr πιέζουμε τους influencers να δηλώνουν τη χρήση φίλτρων που αλλοιώνουν την εμφάνισή τους και κάπως έτσι, να ξεκινήσουν οι εικόνες που βλέπουμε στα social media, να ανταποκρίνονται λίγο περισσότερο στην πραγματικότητα, ώσπου η ομορφιά να γίνει και πάλι αληθινή.
Η ενέργεια #DearInfluencers από το Dove, λοιπόν, ήρθε για να αλλάξει τους κανόνες της ομορφιάς όπως είναι σήμερα, να τους ξαναγράψει, να αφαιρέσει τα φίλτρα και να ξανακάνει την ομορφιά πηγή αυτοπεποίθησης, τόσο για τη νέα γενιά, όσο και για όλους μας. Η αληθινή ζωή, άλλωστε, δεν έχει φίλτρα, έχει μόνο την ξεχωριστή, υπέροχη και μοναδική ομορφιά του κάθε ενός από εμάς και αυτό είναι αρκετό. Μπορούμε, λοιπόν, να σταματήσουμε τη ζημιά και να την αναστρέψουμε, αν πάρουμε μέρος στην ενέργεια του Dove.
Υπόγραψε το pledge σήμερα με ένα κλικ στο www.dearinfluencers.gr και άλλαξε τους κανόνες της ομορφιάς.
* Βάσει έρευνας της Kukuvagia Ltd με συνεντεύξεις σε δείγμα 300 κοριτσιών 10 -17 ετών (Αθήνα, Δεκέμβρης 2021).