10 βήματα για να γίνεις διάσημη σε έναν χρόνο

10 βήματα για να γίνεις διάσημη σε έναν χρόνο
Pexels

Υπάρχει η μακροχρόνια φήμη και υπάρχουν και τα «15 λεπτά δημοσιότητας». Να πώς θα το κάνει σωστά. 

Υπάρχει η μακροχρόνια φήμη και υπάρχουν και τα «15 λεπτά δημοσιότητας». Οι ηθοποιοί και οι τραγουδιστές έχουν φήμη. Κάποιοι από αυτούς έχουν κακή φήμη. Ο καθένας μπορεί να γίνει διάσημος, για καλό ή για κακό λόγο. Και πολλοί μπορούν να έχουν 15 λεπτά φήμης με εκατοντάδες χιλιάδες χτυπήματα σε ένα βίντεο στο TikTok και YouTube.

Η «φυσιοθεραπεία» και άλλες τεχνικές για να μειώσεις το άγχος σε 5 λεπτά

Υπάρχει όμως και ένα άλλο είδος φήμης. Δεν είναι απαραίτητα παγκόσμια φήμη, όπως αυτή που απολαμβάνει ο Bill Gates ή ο Barack Obama. Αλλά μπορεί να είναι μια τοπική, περιφερειακή και στη συνέχεια εθνική φήμη μέσα σε μια θέση. Και αυτή η φήμη μπορεί να οδηγήσει σε σεβασμό, κύρος και εισόδημα, είτε αυτό το εισόδημα προέρχεται από ένα επιχειρηματικό εγχείρημα, μια πολύ έξυπνη επένδυση σε μια επιχείρηση, πωλήσεις βιβλίων ή άλλη πηγή.

Αυτή είναι η φήμη που είναι μακροχρόνια και συνεπάγεται αυτό που λέμε «επιτυχία». Πολλοί άνθρωποι επιτυγχάνουν αυτό το είδος φήμης και μάλιστα σχετικά εύκολα.

Ακολουθούν 11 σχετικά απλά βήματα που θα σε οδηγούσαν σε αυτό το μονοπάτι

Ξεκίνα κάνοντας πράγματα για να εμπνεύσεις

Αν πρόκειται να φτάσεις σε καθεστώς διασημότητας σε εξειδικευμένες θέσεις, το πρώτο βήμα είναι να γίνεις μια πραγματικά αξιόπιστη πηγή για τους άλλους. Αυτό σημαίνει ότι:

Εμπνέεις, διασκεδάζεις και εκπαιδεύεις τους άλλους χωρίς να σκέφτεσαι να κάνεις πωλήσεις ή να προωθήσεις τον εαυτό ή την επιχείρησή σου

Να είσαι ένα πραγματικό πρόσωπο στις πλατφόρμες και όχι μια απρόσωπη οντότητα

Να είσαι προσιτή, να έχεις παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που περιλαμβάνει συζητήσεις- να απαντάς σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, να είσαι παρούσα όπου γίνονται σημαντικές συζητήσεις, ειδικά σε ομάδες που σχετίζονται με τη θέση σου.

Μήπως βρίσκεσαι σε έναν φαύλο συναισθηματικό κύκλο ντροπής και θλίψης;

Μην σνομπάρεις τους άλλους, να είσαι φιλική και ταπεινή

Να ασχολείσαι καθημερινά με τους άλλους, ιδίως με τους φορείς επιρροής. Το να κάνεις παρέα με τους influencers, σε κάνει κι εσένα μια από αυτούς.

Δείξε το πρόσωπο και την προσωπικότητά σου

Τα brand names δεν διαδίδονται πια πραγματικά με προϊόντα και υπηρεσίες. Διαδίδονται από τις προσωπικότητες στους ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης και στα μέσα ενημέρωσης. Είναι σχεδόν σαν να έχουμε επιστρέψει στις παλιές μέρες που οι καταστηματάρχες είχαν προσωπικές σχέσεις με όλους τους πελάτες τους. Φυσικά, αυτές δεν μπορούν πλέον να είναι πρόσωπο με πρόσωπο, αλλά μπορούν να είναι ισχυρές σχέσεις παρ' όλα αυτά. Οι σημερινοί ψηφιακοί καταναλωτές των πάντων απαιτούν σχέσεις.

Αν έχεις γράψει ένα βιβλίο, για παράδειγμα, πρέπει να δείξεις στις διαδικτυακές κοινότητες ποιος είσαι, την αίσθηση του χιούμορ σου, την αίσθηση της συμπόνιας, την απίστευτη τεχνογνωσία σου ή ό, τι είναι αυτό που σε κάνει ξεχωριστό.

Βάλε προσωπικότητα σε ό, τι κι αν κάνεις

Αν δραστηριοποιείσαι σε μια επιχειρηματική θέση, διοργάνωσε εκδηλώσεις, φτιάξε βίντεο και πόσταρέ τα παντού. Κάνε ό, τι μπορείς για να διαδώσεις το brand σου βασιζόμενη στον παράγοντα «άνθρωπος», όχι προωθώντας το προϊόν ή την υπηρεσία. Επινόησε κάτι που οι άνθρωποι θα περιμένουν με ανυπομονησία κάθε εβδομάδα - πράγματα που θα τους τραβήξουν σε εσένα.

Πρόσφερε συνεπές, δημόσιο, ενδιαφέρον και δωρεάν περιεχόμενο

Μία πολύ γνωστή μάρκα ποτού εδώ και χρόνια έχει καταφέρει να κρατάει να διατηρεί το ενδιαφέρον στο κοινό με τη μοντέρνα προσέγγισή της και στα social media. Tα προηγούμενα χρόνια βασιζόταν στην τηλεοπτική, ακριβή διαφήμιση. Διαφήμιση που όσοι από εμάς θα θέλαμε απλώς να γίνουμε διάσημοι, δεν μπορούμε να αντέξουμε οικονομικά.

Πρέπει να βρούμε φτηνούς τρόπους για να γίνουμε διάσημοι, και ακόμη και η εταιρία αυτή ακολουθεί τώρα τη φτηνή οδό. Δεν είναι όλα τηλεόραση -αυτό ανήκει στο παρελθόν. Όσο για το τί κάνει; Έχει μια καταπληκτική ιστοσελίδα και μια καταπληκτική παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Χορηγεί διαγωνισμούς για να υποβάλλουν οι άνθρωποι νέες συνταγές ποτών. Ζητά από τους πελάτες να υποβάλουν παράξενες ιστορίες μπαρ, τις οποίες δημοσιεύει -οι καταναλωτές το λατρεύουν και συνεχίζουν να αγαπούν το brand. Η εταιρία θα είναι διάσημη για τα επόμενα χρόνια, επειδή καταλαβαίνει πώς χτίζεται πλέον η φήμη. Όταν χρησιμοποιείς τις ίδιες στρατηγικές που χρησιμοποιεί η Jack Daniels, μπορείς να χτίσεις και εσύ τη φήμη σου.

Κάνε το «κοινό» σου κοινωνό σε ό, τι κάνεις

Εκτός από το κόστος της συντήρησης των ιστότοπων και των πλατφόρμων κοινωνικής δικτύωσης μέσω υπαλλήλων, το κόστος για την παροχή εκπληκτικού και ενδιαφέροντος εμπνευσμένου περιεχομένου, είναι φθηνό. Κανείς δεν θέλει να διαβάσει κάτι που μοιάζει με εγχειρίδιο- και κανείς δεν θέλει να ακούσει μόνο για προϊόντα. Θέλουν λίγη διασκέδαση και λίγη εκπαίδευση και το θέλουν με ελκυστικούς τρόπους.

Υπάρχει ακόμα ένας τρόπος να αλληλεπιδράσεις με το κοινό σου με επιτυχία και αξιοποιώντας την ιδιότητα της αυθεντίας σου. Απλά, προσφέροντας δωρεάν λεπτομερείς πληροφορίες για κάθε πτυχή που σχετίζεται με την επιχείρησή σου, από την επιλογή της εταιρείας τροφοδοσίας για παράδειγμα μέχρι τη συσκευασία, το φιλοδώρημα στους μεταφορείς και τα πράγματα που πρέπει να κάνεις για τη συντήρησή της.

Πρόσφερε χρήματα σε μια σημαντική φιλανθρωπική οργάνωση

Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να ενισχύσεις τη φήμη σου είναι να γίνεις χορηγός ενός γνωστού και έμπιστου φιλανθρωπικού σκοπού. Μπορείς να κάνεις έτσι μια σημαντική κοινωνική προσφορά, ενώ παράλληλα ενισχύεις και τη φήμη σου.

Η Jessica Erickson, ιδιοκτήτρια του Headbands forHope, έχει αποκτήσει εθνική φήμη για το φιλανθρωπικό της έργο στην έρευνα για τον καρκίνο των παιδιών και για τις δωρεές της με κορδέλες κεφαλής σε νεαρά κορίτσια που πάσχουν από καρκίνο. Αν θέλεις να κάνεις τη διαφορά στις ζωές των ανθρώπων και να αποκτήσεις και φήμη, η φιλανθρωπία είναι ένας πολύ καλός δρόμος. Τα τοπικά, περιφερειακά και πολιτειακά μέσα ενημέρωσης αγαπούν αυτού του είδους τις ιστορίες.

Ανάπτυξε σχέσεις με φορείς επιρροής

Υπάρχουν διάσημοι άνθρωποι σε συναφείς κλάδους. Οι Influencers είναι ήδη διάσημοι μέσα στις εξειδικευμένες θέσεις τους. Ένας από τους «κανόνες» για την επιτυχία είναι να κάνεις παρέα με επιτυχημένους ανθρώπους.

Το ίδιο ισχύει και στον ψηφιακό κόσμο. Μπορείς να «ακολουθήσεις» τους influencers, να συμμετέχεις στις συζητήσεις τους και να γίνεις γνωστός ως ειδικός στη θέση σου. Το να σε σέβεται και να σε συμπαθεί κάποιος influencer, ακόμη και αν δεν σχετίζεται άμεσα με τη θέση σου, είναι κάτι σημαντικό. Και οι influencersμπορούν επίσης να σε συστήσουν σε άλλους influencers.

Δούλεψε για τη φήμη σου καθημερινά

Αυτό σημαίνει πολλά πράγματα όπως να ενταχθείς σε νέες ομάδες, να επικοινωνήσεις με τα τοπικά μέσα ενημέρωσης με ένα δελτίο τύπου, να δημιουργήσεις πρωτότυπο περιεχόμενο ή βίντεο, να προσεγγίσεις νέες κοινότητες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αλλά πρέπει να δεσμευτείς με συνέπεια να κάνεις κάτι κάθε μέρα για να προωθήσεις τη φήμη σου. Αν το κάνεις αυτό για έναν ολόκληρο χρόνο, θα εκπλαγείς αρκετά με το πόσο διάσημη μπορεί να έχεις γίνει στο ιδανικό σου κοινό.

Καλλιέργησε την ιδιότητα του γκουρού

Στην αρχή, θα χαρίσεις πολλά πράγματα, ίσως δημιουργήσεις δωρεάν ηλεκτρονικούς οδηγούς ή παρουσιάσεις διαφανειών και βίντεο που παρέχουν συμβουλές από ειδικούς. Καθώς η ζήτηση για τα πράγματα που προσφέρεις αυξάνεται, δημιουργείς νέα «πράγματα» και αρχίζεις να τα χρεώνεις. Γιατί; Επειδή οι διάσημοι άνθρωποι αναμένεται να χρεώνουν για τα «πράγματά» τους και επειδή έχεις το δικαίωμα να κερδίζεις χρήματα για τη σκληρή δουλειά σου.

Ο Neil Patel, ο γκουρού του μάρκετινγκ περιεχομένου, έχει τον τέλειο συνδυασμό. Είναι ο συνιδρυτής των Crazy Egg, KISSmetrics και Hello Bar. Πρόκειται για κερδοσκοπικές εταιρείες με διάσημους πελάτες όπως η Amazon, η GM, το NBC κ.λπ. Έχει επίσης ένα blog, το οποίο ονομάζεται Quick Sprout όπου παρέχει δωρεάν εκπαιδευτικά άρθρα για marketers περιεχομένου και ιδιοκτήτες επιχειρήσεων. Αλλά πάντα σε αυτό το ιστολόγιο, προωθεί τις επί πληρωμή υπηρεσίες του, μία από τις οποίες είναι να κάνει έναν ιδιοκτήτη επιχείρησης «γκουρού» και διάσημο στη δική του/της θέση.

Το να γίνεις διάσημη μέσα σε ένα χρόνο είναι απλό, αλλά όχι απαραίτητα εύκολο. Χρειάζεται συντονισμένη προσπάθεια και μια δέσμευση που πρέπει να τηρείται κάθε μέρα αυτού του έτους. Μπορεί να είναι κουραστικό και μπορεί επίσης να σημαίνει ότι η εργάσιμη ημέρα σου μόλις έγινε μεγαλύτερη. Πρέπει να αναρωτηθείς, πριν αναλάβεις αυτόν τον στόχο «φήμης»: Γιατί θέλεις να γίνεις διάσημη και τι θα σημαίνει αυτό για εσένα;