Οι «Ιστορίες Καλοσύνης» του Λάνθιμου ίσως να μη λάβουν την αποθέωση που είχε το «Poor Things»

Τζένη Ντεμιράι
Οι «Ιστορίες Καλοσύνης» του Λάνθιμου ίσως να μη λάβουν την αποθέωση που είχε το «Poor Things»
Invision

Η ταινία «Ιστορίες Καλοσύνης» αποτελείται από τρεις μικρές ιστορίες, καθεμία από τις οποίες εξετάζει θέματα αγάπης, ελέγχου, δύναμης και σεξ.

Από την Πέμπτη 30 Μαΐου θα έχει το ελληνικό κοινό την δυνατότητα να παρακολουθήσει την ταινία «Ιστορίες Καλοσύνης» (Kinds of Kindness), η οποία είναι η τρίτη κατά σειρά συνεργασία του Γιώργου Λάνθιμου με την Emma Stone. Μετά την «Ευνοούμενη» και το «Poor Things» που αναγνωρίστηκαν διεθνώς, ο Γιώργος Λάνθιμος έχει θέσει στα ύψη τον πήχη για το νέο του εγχείρημα, το οποίο δεν είναι για όλους το ίδιο απολαυστικό όσο οι δύο προηγούμενες ταινίες.

Ο Λάνθιμος ξέρει πώς να απογειώνει καριέρες - Το βραβείο του Plemons στις Κάννες το αποδεικνύει

France Cannes 2024 Kinds of Kindness Portraits

Τι είναι διαφορετικό στη συνεργασία Λάνθιμου - Stone;

Πιο αναλυτικά, λίγο πριν την κινηματογραφική πρεμιέρα της ταινίας στην Ελλάδα (θα κάνει πρεμιέρα στις 21 Ιουνίου 2024 στις Ηνωμένες Πολιτείες και στις 28 Ιουνίου 2024 στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία), την προσοχή μας τράβηξε ένα άρθρο της δημοσιογράφου Maureen Lee Lenker στο Entertainment Weekly.

Σύμφωνα με την Lenker, το «Kinds of Kindness» «αμαυρώνει την μέχρι τώρα εξαιρετική συνεργασία της Emma Stone και του Γιώργου Λάνθιμου», αφού, σύμφωνα με την ίδια είναι αρκετά μακριά από την «απολαυστική αφηγηματική χαρά των “The Favourite" και "Poor Things", έχοντας μία πιο πειραματική προσέγγιση».

France Cannes 2024 Kinds of Kindness Photo Call

Ο λόγος που υπάρχει αυτή η διαφορά φαίνεται ότι σχετίζεται με την απουσία του Tony McNamara, ο οποίος είχε γράψει το σενάριο στις δύο προηγούμενες ταινίες. Το σενάριο του «Kinds of Kindness» το γράφει ο ίδιος ο Λάνθιμος και αυτή είναι η πρώτη φορά που το κάνει έχοντας ως πρωταγωνίστρια την Stone. Πριν την καλλιτεχνική του σύνδεση με τη Stone, βέβαια, ο Έλληνας σκηνοθέτης είχε δείξει το ταλέντο του στη συγγραφή, πρώτα με τον «Κυνόδοντα» (2009) και στη συνέχεια με τον «Αστακό» (2015), τον «Θάνατο του ιερού ελαφιού» (2017) και τις «Άλπεις» (2011).

Σε καμία περίπτωση, επομένως, δεν θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί ότι ο 50χρονος δημιουργός στερείται συγγραφικού ταλέντου. Ωστόσο, για την συντάκτρια του EW αυτό δεν ήταν αρκετό αφού για εκείνη «η χημεία μεταξύ των χαρακτήρων είναι αδύναμη» και «η ταινία αποτυγχάνει να αξιοποιήσει πλήρως τις δυνατότητές της, με αποτέλεσμα να φαίνεται περισσότερο κουραστική παρά αποκαλυπτική».

H βράβευση του Jesse Plemons στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών, βέβαια, καταρρίπτει κατά κάποιον τρόπο τα λεγόμενα της Lenker. Μπορεί ένας ηθοποιός που υποδύεται έναν χαρακτήρα με ανεπαρκείς συνδέσεις να διακριθεί ως η καλύτερη ανδρική ερμηνεία; Μάλλον όχι.

https://www.instagram.com/p/C7Zl15MpyMs/

Ποια η υπόθεση της ταινίας

Η ταινία αποτελείται από τρεις μικρές ιστορίες, καθεμία από τις οποίες εξετάζει θέματα αγάπης, ελέγχου, δύναμης και σεξ. Η πρώτη, «The Death of R.M.F.», ακολουθεί τον εργαζόμενο Robert (Jesse Plemons) που προσπαθεί να απελευθερωθεί από την στρεβλή σχέση με το αφεντικό του, Raymond (Willem Dafoe). Η επόμενη, «R.M.F. is Flying», αφορά την επιστροφή της Liz (Emma Stone) στον σύζυγό της, Daniel (Plemons), ο οποίος υποπτεύεται ότι δεν είναι η ίδια. Η ταινία ολοκληρώνεται με την «R.M.F. Eats a Sandwich», όπου η Stone και ο Plemons υποδύονται μέλη μιας αίρεσης που αναζητούν μια γυναίκα που μπορεί να αναστήσει νεκρούς.

Πηγή κεντρικής εικόνας: AP