To show της Elena Velez ξεκίνησε από ένα catwalk με λάσπη και κατέληξε σε μια κανονική «μάχη»

Ναταλία Κατσακιώρη
To show της Elena Velez ξεκίνησε από ένα catwalk με λάσπη και κατέληξε σε μια κανονική «μάχη»
launchmetrics.com/spotlight

Το πρώτο viral σημείο της NYFW που άνοιξε τη γνωστή συζήτηση περί δημιουργικότητας και των ορίων της. 

Η Elena Velez είναι μία πολύ ιδιαίτερη περίπτωση σχεδιάστριας. Αν κάποιος έχει παρακολουθήσει την πορεία της, ξέρει ότι λειτουργεί πολύ περισσότερο ως καλλιτέχνης και λιγότερο ως κανονική designer, που δημιουργεί ρούχα για καθημερινές γυναίκες, αν και η ίδια δηλώνει ότι βάζει τον εαυτό της στα μέτρα του contemporary. Εχθές, στην Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης είδαμε τη νέα της συλλογή για την επερχόμενη άνοιξη, σε ένα show που έχει γίνει viral τις τελευταίες ώρες.

Velez-S24-001.jpg

Το σκηνικό του show στήθηκε μέσα σε μία σκοτεινή αποθήκη, που στο κέντρο της αντί για catwalk είχε χώμα, το οποίο σταδιακά μετατράπηκε σε λάσπη. Κάποια από τα μοντέλα εμφανίστηκαν με τα χέρια δεμένα πίσω από την πλάτη, ενώ τα υπόλοιπα κορίτσια είχαν βάψει το πρόσωπό τους με λευκή μπογιά σαν να επρόκειτο να πάνε σε μάχη. Αφού, λοιπόν, τις είδαμε να περπατάνε με δυσκολία μέσα τις μπότες και τα Nike sneakers και slippers τους μέσα σε λακκούβες, στο μεγάλο φινάλε, η μία άρχισε να τραβά την άλλη κάτω, μετατρέποντας το catwalk σε μάχη.

Velez-S24-027.jpg

New York Fashion Week: Τα highlights από τα shows των Carolina Herrera, Dion Lee και Gabriela Hearst

Viral στιγμή ή άλλη μια παρωχημένη στιγμή εντυπωσιασμού;

Το όλο θέαμα ήταν προφανώς άβολο, αλλά η Velez είναι μια σχεδιάστρια που της αρέσει να επενδύει στο στοιχείο αυτό σαν ένα μικρό σοκ που μπορεί να δημιουργήσει στο κοινό. Το πρόβλημα της συγκεκριμένης άβολης στιγμής είναι ότι η αίσθηση αυτή γεννήθηκε περισσότερο από την αδυναμία των μοντέλων να λειτουργήσουν -προφανώς- σαν ηθοποιοί με τη μάχη να είναι τελικά επιτηδευμένη. Οι γνωστοί σχολιαστές των social media βιάστηκαν όπως πάντα να κάνουν συγκρίσεις με το έργο του Alexander McQueen και τον τρόπο που εκείνος επέλεγε να σοκάρει το κοινό.

https://www.instagram.com/p/CxIU1VlsrxF/

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή. Φυσικά και κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την τεράστια κληρονομιά που μας έχουν αφήσει designers όπως ο Lee Alexander McQueen μία από τις μεγαλύτερες ιδιοφιύες στην ιστορία της μόδας. Αλλά είναι ταυτόχρονα πολύ άσχημο να επικρίνουμε την οποιοδήποτε αναφορά στο έργο τους και το να θέλει κάποιος νέος σχεδιαστής να πιάσει το νήμα από εκεί που το άφησε. Όπως και αν καταλήξει το αποτέλεσμα. Από την άλλη, ναι, το σκηνικό της λάσπης σε ένα ολοσκότεινο δωμάτιο το έχουμε ήδη δει πέρυσι από τον οίκο Balenciaga.

https://www.instagram.com/reel/CxKXtHmynFb/

Η μάχη σύμφωνα με την ανακοίνωση που έδωσε πριν από το show η Elena Velez έχει να κάνει με «μια γιορτή και έναν εξορκισμό της σύγχρονης γυναικείας επιρροής». Αυτή ήταν σχεδόν η μόνη κατανοητή της δήλωση μέσα σε όσα έδωσε στον τύπο. Και αυτό γιατί αμέσως μετά το show η ίδια δεν δέχτηκε να μιλήσει με κανέναν, οπότε η συζήτηση γύρω από τα όσα είδαμε στη συλλογή της δεν έχει τη δική της εξήγηση, τη δική της άποψη.

Velez-S24-033.jpg

Οι viral στιγμές είναι η αλήθεια ότι δεν μας λείπουν πια από τη μόδα την ίδια στιγμή που όλοι οι μεγάλοι οίκοι ξεπέρασαν ευτυχώς αυτό το στοιχείο, μετά την έξοδο από τις καραντίνες και τις κινήσεις εντυπωσιασμού που είδαμε από πολλούς ενόψει μια επανάστασης στη μόδα. Από την άλλη κανείς δεν μπορεί να κλείνει την πόρτα στην έκφραση ενός δημιουργού. Μία δήλωση της Velez πιθανότατα θα βοηθούσε το θολό τοπίο, ίσως βέβαια και όχι.